ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آزمایش انسانی اولین واکسن کرونا کشور هند به زودی آغاز می‌شود

اولین واکسن بالقوه کووید-۱۹ کشور هند به نام «Covaxin» با همکاری مشترک شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) و شرکت داروسازی Bharat Biotech ساخته شد و به زودی روی انسان‌ها آزمایش می‌شود. شورای تحقیقات پزشکی هند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

اولین واکسن بالقوه کووید-۱۹ کشور هند به نام «Covaxin» با همکاری مشترک شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) و شرکت داروسازی Bharat Biotech ساخته شد و به زودی روی انسان‌ها آزمایش می‌شود.

شورای تحقیقات پزشکی هند به ۱۲ موسسه پزشکی در این کشور دستور داده تا حداکثر تا امروز (۷ ژوئیه) مجوزهای لازم را از کمیته‌های داخلی این کشور اخذ کرده و با فراخوان دادن به مردم، مقدمات آزمایش اولین واکسن بالقوه کووید-۱۹ روی ۳۷۵ نفر را فراهم کنند.

Bharat Biotech یکی از هفت شرکت داروسازی در هند است که برای توسعه واکسن کووید-۱۹ فعالیت کرده و نخستین شرکتی است که چراغ سبز را از سازمان‌های رگولاتوری هند برای انجام کارآزمایی بالینی فاز ۱ و ۲ به منظور آگاهی از اثربخشی و ایمنی واکسن کرونا دریافت می‌کند.

Zydus Cadila، دیگر شرکت داروسازی هند نیز واکسن دیگری به نام ZyCov-D توسعه داده که با ویروس Sars-Cov-2 (عامل بیماری کووید-۱۹) مبارزه کرده و مجوز آزمایش انسانی را از دولت هند گرفته است.

در کنار این دو واکسن هندی، ۱۸ واکسن آزمایشی کووید-۱۹ توسط شرکت‌های داروسازی در سراسر دنیا توسعه داده شده و مراحل مختلف کارآزمایی بالینی را پشت سر می‌گذارند. یکی از واکسن‌هایی که نتایج آزمایش آن امیدوارکننده بوده، AZD1222 نام داشته و توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. MRNA-1273 واکسن امیدوارکننده دیگری است که توسط شرکت Kaiser Permanente ساخته شده و تولید آن را شرکت آمریکایی مدرنا بر عهده گرفته است.

در جریان کارآزمایی بالینی واکسن آزمایشی روی مردم آزمایش می‌شود تا محققان از میزان ایمنی و اثربخشی آن آگاه شوند. این پروسه در حالت معمول به طور میانگین حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد. به گفته سازمان جهانی بهداشت، کارآزمایی‌های بالینی باید به دقت طراحی، بررسی و تکمیل شده و پیش از شروع باید مجوز بگیرند. به گفته این سازمان مردم از تمام گروه‌های سنی می‌توانند به طور داوطلبانه در این آزمایشات شرکت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad Salehi
    Milad Salehi | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    آفرین هند
    دست اینا برسه قیمتش خیلی میاد پایین

مطالب پیشنهادی