ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حرکات جالب ربات‌های بوستون داینامیکس در نقش تماشاگر بیسبال [تماشا کنید]

فرض کنید به یک مسابقه ورزشی رفته‌اید و برای تشویق تیم بجای افراد، ربات‌ها حضور دارند. شاید در ابتدا چنین ایده‌ای تقریبا غیرممکن به نظر برسد، اما در ژاپن از ربات‌های بوستون داینامیکس برای این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

فرض کنید به یک مسابقه ورزشی رفته‌اید و برای تشویق تیم بجای افراد، ربات‌ها حضور دارند. شاید در ابتدا چنین ایده‌ای تقریبا غیرممکن به نظر برسد، اما در ژاپن از ربات‌های بوستون داینامیکس برای این کار استفاده شده است.

در یک مسابقه بیسبال در ژاپن چندین ربات سگ مشهور شرکت بوستون داینامیکس، «Spot» به همراه ربات‌های انسان‌ نمای گروه سافت ‌بانک با نام «Pepper» مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این ربات‌ها کلاه به سر داشته‌اند و پرچم تکان می‌دانند، البته ربات‌های Spot خود را نیز حرکت می‌دادند.

گروه ژاپنی سافت ‌بانک مالک بوستون داینامیکس است و این ربات‌ها تیم بیسبال این شرکت با نام «Fukuoka SoftBank Hawks» را تشویق کرده‌اند. در این مسابقه تیم تحت مالکیت سافت ‌بانک روبه‌روی تیم «Rakuten Eagles» بازی کرده است. از آنجایی که به علت شیوع ویروس کرونا امکان حضور انسان‌ها در استادیوم‌ها وجود ندارد، این ربات‌ها نقش روحیه دادن به تیم را برعهده داشته‌اند.

به گزارش Cnet، این ربات‌ها تا اواخر ماه جاری میلادی مراسم‌ها را در بازی‌ها اجرا می‌کنند و با اینکه خودشان برنده هیچ مسابقه‌ای نخواهند بود، برای بهبود حرکات خود تلاش می‌کنند. ربات سافت بانک، Pepper به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که می‌گوید:

«من تمرین می‌کنم و هر روز به تمرین خود ادامه می‌دهم.»

شاید با دیدن این ربات‌ها در یک مسابقه ورزشی و حرکات آن‌ها، بخواهید یک سگ اسپات بخرید که البته چنین کاری امکان‌پذیر نیست. حتی اگر حاضر به پرداخت مبلغ ۷۴,۵۰۰ دلار برای یک سگ رباتیک اسپات شوید، بوستون داینامیکس آن را تنها به کسب و کارها می‌فروشد و نمی‌توانید آن را تصاحب کنید.

سگ رباتیک اسپات توانایی دویدن با سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه و حمل بار تا ۱۴ کیلوگرم را دارد و استفاده از دوربین‌های ضدآب و گرد و غبار، به دید ۳۶۰ درجه دست پیدا می‌کند و می‌تواند در دمای منفی ۲۰ تا ۴۵ درجه سلسیوس فعالیت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    بی مزه ها، یک سری حرکات از پیش تعریف شده، بچه 10 ساله هم میتونه بسازه

    • ابراهیم معتمد
      ابراهیم معتمد | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

      اگر میتونی بساز
      حرکات پیش فرض بهش بده برای ورزشگاه های خودمون قر بده روحیه پیدا کنن

  • min
    min | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    عاشق این بوستونم❤️

مطالب پیشنهادی