ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نصب اندروید 10
نرم افزار و اپلیکیشن

اندروید 10 بالاترین نرخ نصب را در میان تمامی نسخه های اندروید داشته است

گوگل مدتهاست تلاش می کند تولیدکنندگان گوشی را راضی نماید تا محصولاتشان را به آخرین نسخه اندروید به روز کنند و حالا این شرکت خبر داده که به موفقیت هایی در این زمینه دست پیدا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

گوگل مدتهاست تلاش می کند تولیدکنندگان گوشی را راضی نماید تا محصولاتشان را به آخرین نسخه اندروید به روز کنند و حالا این شرکت خبر داده که به موفقیت هایی در این زمینه دست پیدا کرده و اندروید 10 حالا بالاترین نرخ نصب را در میان نسخه های مختلف اندروید دارد.

طبق اعلام گوگل ۵ ماه بعد از انتشار اندروید 10 این نسخه تاکنون روی ۱۰۰ میلیون دستگاه موبایل (شامل گوشی و تبلت) نصب شده است که این نرخ ۲۸ درصد سریعتر از سرعت نصب اندروید پای است. گوگل این سرعت نصب را به بهبودهایی نسبت داده که طی سال های اخیر در سیستم عامل موبایلی اش ایجاد کرده و از آن جمله می توان به پروژه Treble در اندروید اوریو و پروژه Mainline در اندروید ۱۰ اشاره کرد که ارائه به روز رسانی برای شرکت های سخت افزاری را راحت تر از قبل می کند.

اعداد و ارقام مطرح شده از سوی گوگل قابل توجه هستند اما روشن است که بیانیه گوگل در این باره برخی اطلاعات کلیدی از جمله درصد دستگاه های اندرویدی مبتنی بر اندروید 10 را کم دارد؛ عددی که قطعا پایین تر از سطح انتظار گوگل خواهد بود.

نرخ نصب اندروید 10

در واقع این شرکت مدتی است که ارائه اطلاعات در خصوص درصد دستگاه های بهره مند از تک تک نسخه های اندروید را به کل متوقف کرده است و این کار از اندروید ۹ پای آغاز کرد که سال پیش منتشر شد. سال گذشته در حالی که مدت زمان اندکی تا معرفی اندروید 10 مانده بود گوگل اعلام کرد که اندروید پای روی ۲۲.۶ درصد از گوشی های اندرویدی نصب شده است.

این ارقام همچنین در مقایسه با آیفون که هم اکنون ۸۲ درصد از کاربران آن روی iOS 13 هستند رنگ می بازد؛ مزیتی که به واسطه کنترل تقریبا تمام و کمال اپل روی سخت افزار و نرم افزار به دست آمده و البته این حقیقت که اپل باید پشتیبانی نرم افزاری خود از دستگاه های کمتری را فراهم کند که در مقایسه با تنوع بالای گوشی های اندرویدی بسیار ناچیز است.

با این همه گوگل در ظاهر به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده و انتظار می رود با معرفی اندروید 11 که اواخر امسال اتفاق می افتد این ترند را همچنان ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی