ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیشتازی مرسدس بنز در بازار خودروهای لوکس آمریکا؛ تسلا در رده چهارم

مرسدس بنز برای چند سال متوالی است که با کنار زدن رقیب اصلی خود یعنی ب‌ام‌و به عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس جهان دست پیدا می‌کند. اما سال گذشته در بازار ایالات متحده شرایط به گونه‌ای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

مرسدس بنز برای چند سال متوالی است که با کنار زدن رقیب اصلی خود یعنی ب‌ام‌و به عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس جهان دست پیدا می‌کند. اما سال گذشته در بازار ایالات متحده شرایط به گونه‌ای دیگر بود و این باواریایی‌ها بودند که از لحاظ فروش موفق‌تر از اشتوتگارتی‌ها عمل کردند.

اخیرا آمار مربوط به فروش فصلی برندهای لوکس – به غیر از جگوار لندرور – در ایالات متحده منتشر شده؛ طبق این آمار مرسدس بنز سه ماهه اول و دوم امسال را با قدرت شروع کرده و در حال بازپس‌گیری تاج سلطنت از ب‌ام‌و است.

در آوریل امسال، مرسدس بنز از فروش 67,746 خودرو – به استثنای مدل‌های ون – در آمریکا خبر داده بود؛ حال آنکه در همان مقطع ب‌ام‌و میزان فروش محصولات خود را 59,455 اعلام کرد. بر اساس آمار سه ماهه دوم سال 2020 مرسدس بنز موفق به فروش 59,461 خودرو شده، این در شرایطی است که تعداد مدل‌های به فروش رسیده توسط ب‌ام‌و برابر با 50,957 دستگاه است.

مرسدس بنز

با مقایسه آمار فروش مربوط به سه ماهه اول و دوم، می‌توان متوجه شد که مرسدس بنز فاصله‌اش را با رقیب دیرینه خود افزایش می‌دهد. به طور دقیق‌تر در نیمه نخست امسال مرسدس بنز توانسته در مقایسه با ب‌ام‌و، 16,795 خودروی بیشتری بفروشد.

همچون گذشته، در سه ماهه دوم امسال نیز مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور مرسدس بنز با استقبال بالایی روبرو شده و عامل اصلی در موفقیت اشتوتگارتی‌ها محسوب می‌شوند. برای نمونه دو کراس‌اوور GLE و GLC به ترتیب با ثبت آمار 9,500 و 9,461، پرفروش‌ترین مدل‌ها هستند. از بین مدل‌های سواری هم E کلاس با فروش 6,857 دستگاه در صدر قرار دارد. مقایسه آمار فروش GLE و E کلاس به تنهایی می‌تواند گویای محبوبیت بیشتر کراس‌اوورها باشد.

مرسدس بنز

طبق آمار سه ماهه دوم 2020، پس از مرسدس بنز و ب‌ام‌و شرکت ژاپنی لکسوس با تحویل 50,456 مدل مختلف در رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین برندهای لوکس آمریکا ایستاده است. تسلا با فروش 36,800 خودرو در جایگاه چهارم و آئودی با فروش 34,843 در رتبه پنجم قرار دارد.

همانطور که از قبل انتظار می‌رفت، آمار فروش برندهای مختلف در نیمه اول امسال روندی کاهشی داشته؛ دلیل این امر کاملا مشخص است، شیوع گسترده ویروس کرونا.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    به زودی تسلا جای همه رو میگیره? ?

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    تسلا ک ۹۰هزار تا فروش داشته،چطور اینجا ۳۶هزار تاست؟

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

      در چه بازه ای؟

مطالب پیشنهادی