ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لایکا M10-R
تکنولوژی

دوربین لایکا M10-R با سنسور فاصله یاب رنگی ۴۰ مگاپیکسلی رونمایی شد

شرکت آلمانی لایکا از تازه ترین دوربین فول فریم سری M10 خود با نام M10-R رونمایی کرد. این دوربین که به یک فاصله یاب ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نسل قبلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

شرکت آلمانی لایکا از تازه ترین دوربین فول فریم سری M10 خود با نام M10-R رونمایی کرد. این دوربین که به یک فاصله یاب ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نسل قبلی خود یعنی M10 و مدل M10-P است. البته لایکا یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی دیگر از همین سری به نام M10 Monochrom دارد که صرفا برای عکاسی سیاه و سفید ساخته شده. M10-R قرار است که تا انتهای این ماه با قیمت ۸۲۹۵ دلار در رنگ های مشکی و نقره ای به بازار عرضه گردد.

لایکا M10-R

لایکا M10-R همان بادی سری M10 را به ارث برده و صفحه نمایش تاچ، اینترفیس، باتری، پردازنده و شاتر آن نیز درست مانند مدل M10-P است با این تفاوت که سنسور به کار رفته در آن محدوده ایزو ۱۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دارد و بنابر ادعای کمپانی سازنده اش برد داینامیک بهتری نسبت به سنسورهای ۲۴ مگاپیکسلی دارد. تازه ترین دوربین فول فریم از سری M10 لایکا فاقد هرگونه قابلیت ضبط ویدیو است هرچند که به وای فای داخلی مجهز شده و با اپلیکیشن موبایل FOTOS لایکا نیز سازگاری دارد.

لایکا M10-R

از جمله معایب لایکا M10-R هم میتوان به نبود امکانات کاربردی از جمله فوکوس خودکار و اکسپوژر خودکار پیشرفته اشاره کرد. اما نگران نباشید بعد از آنکه به سبک خاص عکاسی و فوکوس M10-R عادت کردید می توانید عکس هایی بسیار زیبا با آن از سوژه هایتان بگیرید.

لایکا M10-R با رزولوشن ۴۰.۸۹ مگاپیکسلی خود به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به سایر مدل های خانواده M10 دارد با این حال سرعت آن با M10-P تقریبا یکیست. همچنین در زمان مشاهده عکس ها روی نمایشگر LCD دستگاه یا زوم روی آنها هیچ تاخیری مشاهده نخواهید کرد. اما باید در نظر داشته باشید که عکس های گرفته شده با این محصول حجم بالایی دارند و برای مثال یک عکس JPEG گرفته شده با آن ۱۲ مگابایت فضا اشغال می کند و حجم عکس های DNG RAW هم به تنهایی بالاتر از ۴۰ مگاپیکسل است.

لایکا M10-R

M10-R پنجمین نسخه از سری فاصله یاب های M10 است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون به تدریج معرفی شده اند و آنطور که لایکا گفته M10R بهترین نسخه در میان این سری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • siiib
    siiib | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    لایکا هم با تصمیمات اشتباه به سرنوشت الیمپوس دچار خواهد شد

مطالب پیشنهادی