ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسخه جدید سامانه رادار با امکان دسترسی به آرشیو اختلالات اینترنت ارائه شد

ابر آروان سامانه «رادار» را بروز رسانی کرد. این سامانه که از دی ۹۸ کار خود را آغاز کرد، اکنون تنها مرجع داخلی برای پایش وضعیت اینترنت کشور است. در نسخه جدید رادار، امکان دسترسی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۰

ابر آروان سامانه «رادار» را بروز رسانی کرد. این سامانه که از دی ۹۸ کار خود را آغاز کرد، اکنون تنها مرجع داخلی برای پایش وضعیت اینترنت کشور است. در نسخه جدید رادار، امکان دسترسی به آرشیو اختلالات اینترنت اضافه شده است.

ابر آروان در گزارشی که برای رسانه‌ها ارسال کرده، اعلام می‌کند که رادار، مورد استقبال مخاطبان و رسانه‌ها قرار گرفته و از دی ماه ۹۸ تا امروز بیشتر از ۱۰۰ هزار بازدید داشته است. این استارتاپ درباره نسخه دوم رادار اعلام می‌کند:

«با انتشار نسخه‌ی دوم سامانه‌ی رادار، از این پس، اطلاعات وضعیت اینترنت کشور تنها به‌شکل لحظه‌ای در اختیار کاربران نخواهد بود و کاربران می‌توانند به آرشیو اطلاعات در چند ساعت یا چند روز گذشته دسترسی داشته باشند. با توجه به ذخیره‌سازی دیتا از ابتدای مرداد ماه، این سابقه از این تاریخ در قالب آرشیو در اختیار کاربران است.»

از سوی دیگر قابلیت جدید دیگر رادار در جابه‌جایی ردیف دیتاسنترها، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا دیتاسنترهایی که برای‌شان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است را در ردیف‌های متفاوتی قرار دهند که امکان گزارش‌گیری را برای آن‌ها بهبود می‌بخشد.

اطلاعات رادار شامل وضعیت ارتباطات اینترنتی ۱۳ دیتاسنتر پرترافیک شامل آسیاتک، ایرانسل، همراه اول، های‌وب، رسپینا، افرانت و مبین‌نت در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز است که به‌کمک پروتکل HTTPS دسترسی به ۸ سایت پربازدید خارجی و داخلی شامل توییچ، ویکی‌پدیا، اینستاگرام، گوگل، گیت‌هاب، آپارات، ورزش سه و دیجی‌کالا را رصد می‌کند.

ابر آروان اعلام می‌کند که با حضور در ۲۰ دیتاسنتر از سرویس‌دهندگان مختلف اینترنت کشور و ۲۰ نقطه حضور در نقاط مهم جهان، می‌تواند کامل‌ترین اطلاعات از وضعیت زیرساخت اینترنت داخلی و اتصالات آن را در اختیار قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی