ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته فروش فصلی واحد موبایل هواوی از سامسونگ بیشتر شد

طبق گزارشی که موسسه Canalys منتشر کرده هواوی و سامسونگ در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ مشترکا جایگاه نخست بزرگترین تولید کننده موبایل دنیا را (با کمی اختلاف) کسب کردند. این گزارش بعد از آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

طبق گزارشی که موسسه Canalys منتشر کرده هواوی و سامسونگ در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ مشترکا جایگاه نخست بزرگترین تولید کننده موبایل دنیا را (با کمی اختلاف) کسب کردند. این گزارش بعد از آن منتشر می شود که موسسه تحقیقاتی Counterpoint چندی قبل اعلام کرد هواوی در ماه آوریل ۲۰۲۰ سامسونگ را در بازار موبایل پشت سر گذاشته است.

Canalys در گزارش خود آورده است که برای نخستین بار ظرف یک دهه اخیر شرکت دیگری غیر سامسونگ یا اپل توانسته فروش فصلی بازار اسمارت فون دنیا را در دست بگیرد.

در حالی که شرکت ها برای حفظ جایگاه های قبلی خود در دوران رکورد کرونایی تلاش می کنند هواوی از یک برتری نسبت به رقبایش برخوردار است و آن رشد کاربرانش در بازار داخلی چین است. چین در زمره نخستین کشورهایی بود که توانست از بحران کرونا با موفقیت خارج شود و در نتیجه فعالیت های کاری هواوی در این کشور موفقیت آن را تضمین کرد.

گفته می شود بازار هواوی در چین ۷۲ درصد کل فروش این شرکت را تشکیل می دهد که این رقم نسبت به فصل نخست سال ۲۰۲۰ رشد ۶۱ درصدی داشته و در مقایسه با سال قبل هم ۵ درصد افزایش را نشان می دهد. همین اقبال خوب هواوی در چین باعث شده که این شرکت به خوبی بتواند از افول خود در عرصه بین المللی بکاهد؛ براساس همین گزارش اخیر فروش هواوی در بازارهای بین المللی در فصل گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته و این پنجمین فصل پیاپی است که هواوی با کاهش فروش خود در بازارهای جهانی روبروست.

جهت مقایسه باید بگوییم که سامسونگ کمتر از یک درصد بازار چین را در اختیار دارد و کاهش صادرات بین المللی این شرکت کره ای در فصل اخیر حتی از هواوی هم بیشتر بود. در گزارش مالی سه ماهه دوم سامسونگ آمده است که فروش سال به سال آن در فصل دوم 2020  افتی ۳۰ درصدی پیدا کرده.

اما از جهت تعداد فروش هم باید بگوییم که هواوی در فصل اخیر بالغ بر ۵۵.۸ میلیون دستگاه موبایل را به فروش رساند در حالی که مقدار فروش سامسونگ برابر با ۵۳.۷ میلیون عدد گوشی اعلام شد.

بازیابی در دوران پس از کرونا

به گفته بن استانتون تحلیلگر ارشد Canalys اینها نتایجی فوق العاده هستند که شاید یکسال پیش کمتر کسی تصورش را می کرد. و اگر به خاطر شیوع کووید ۱۹ نبود شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

البته به گفته استانتون مشخص نیست که آیا هواوی میتواند بعد از پایان بحران کرونا نیز این جایگاه را حفظ کند یا خیر اما روشن است که با بهتر شدن اقتصاد کشورها، اثرات تحریم های آمریکا روی هواوی نیز مشهودتر می شود.

در تایید این گفته همان بس که تا پیش از آغاز محدودیت های آمریکا مقدار صادرات جهانی هواوی در فصل اول سال ۲۰۱۹ رشدی ۶۱ درصدی را تجربه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

    حقیقت رو باید قبول کرد. ربطی هم به کومونیست و اینا نداره که. اگه کومونیست خوب بود و موفق بود که الان رویسه چرا درجا زده ؟! چین از دهه 70 میلادی تغییر سیاست داد و برعکس شوروی سابق سیاست کاهش تنش رو در پیش گرفت درهای کشور رو به روی همه باز کرد و به کسی هم کاری نداشت و حالا غولی شده که غرب ازش میترسه! ولی مسولان ما همچنان فکر میکنن با سیاست درهای بسته میشه به جایی رسید!! و جالب اینجاست که همین هایی که خودشون رو دارن به چین وصل میکنن اصول حداقلی که چین رو به اینجا رسوند رو رعایت نمیکنن!!!

    • آریا
      آریا | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

      چین همیشه یک سیاست دوکانه داشته . اقتصاد آزاد در بیرون و اقتصاد کومونیستی در داخل.
      البته دامپینگ و سرقت دانش و بیگاری کشیدن از مردمش مزید بر علت بوده
      اشتباهات غرب به خصوص دموکراتها رو هم باید درنظر داشت که برای سود بیشتر تمام تخم مرغ هاشون رو در سبد چین گذاشتن

  • آریا
    آریا | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    فروش پراید سالهاست از بنز و بی ام و بیشتره . اینها چقدر عقبن ?

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    یه زمانی هواوی می گفت دنبال خرید برندنوکیا هستیم که همه بهش خندیدن و بالاخره نوکیا به مایکروسافت فروخته شد.ده سال هم نگذشت از اون قضیه ببین به کجا رسید و نوکیا به کجا.

    • Hey You!
      Hey You! | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

      شوروی به کجا رسید؟

      • Mr. Saxobeat
        Mr. Saxobeat | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

        الان یه کمپانی چه ربطی به یه کشورداره که بخوایم مقایسش کنیم؟

        • Hey You!
          Hey You! | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

          ربطش اینه ک تو کمونیسم مالکیت خصوصی وجود نداره و دولت صاحب همه چیزه

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    انصافا خود چینی ها اینقدر که شما هووای رو تبلیغ میکنید تبلیغ نمیکنند
    دو سه سال بعد تو مدارس هم چینی تدریس میشه بجا انگلیسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی