ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بازگشت موفق فضانوردان ناسا با کپسول کرو دراگون [تماشا کنید]

ماموریت تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس تقریبا پس از دو ماه با موفقیت به پایان رسید و فضانوردان ناسا به زمین رسیدند. دیروز کپسول شرکت اسپیس ایکس همراه با دو فضانورد ناسا، «باب بهنکن» و «داگ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

ماموریت تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس تقریبا پس از دو ماه با موفقیت به پایان رسید و فضانوردان ناسا به زمین رسیدند.

دیروز کپسول شرکت اسپیس ایکس همراه با دو فضانورد ناسا، «باب بهنکن» و «داگ هارلی» از ایستگاه فضایی بین‌الملللی (ISS) جدا شد و پس از تقریبا ۲۰ ساعت، این افراد به زمین رسیدند تا اولین ماموریت انجام شده با یک فضاپیمای خصوصی با موفقیت به پایان برسد. این ماموریت از اهمیت بالایی برخوردار بود، چرا که علاوه بر استفاده از یک فضاپیمای خصوصی، تقریبا پس از یک دهه فضانوردان از خاک ایالات متحده آمریکا راهی ISS شدند و پس از ۴۵ سال این افراد روی آب‌های این کشور فرود آمدند.

فرود فضانوردان ناسا مانند شروع ماموریت، تقریبا به صورت خودکار انجام شد که یک برتری نسبت به ماموریت‌های گذشته با کنترل انسانی محسوب می‌شود. بهنکن و هارلی تا به امروز به موفقیت‌های فضایی زیادی دست پیدا کرده‌اند که برای مثال می‌توان به مشارکت و انجام آزمایش‌های بی‌شمار در ایستگاه فضایی بین‌المللی اشاره کرد.

با بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ناسا به زمین، آخرین ماموریت آزمایشی کرو دراگون انجام شده و پس از اینکه اسپیس ایکس از ناسا مجوز دریافت کند، به صورت منظم با پروازهای مختلف فضانوردان این سازمان فضایی را روانه ISS خواهد کرد. این ماموریت برای ناسا نیز اهمیت بالایی داشت، چرا که می‌تواند در آینده فضانوردان بیشتری را با هزینه کمتری روانه ISS کند.

فضانوردان ناسا

اسپیس ایکس نسبت به سایر شرکت‌ها عملکرد بهتری از خود نشان داده و در حالی که بوئینگ همچنان در حال برنامه ریزی برای استفاده از کپسول «Starliner» است، کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک توانسته ماموریت‌های آزمایشی خود را با موفقیت به پایان برساند.

ماسک برنامه‌های بلندپروازانه زیادی برای فضا دارد و می‌خواهد با راکت استارشیپ فضانوردان را روانه مریخ کند و موفقیت کرو دراگون نشان می‌دهد که اسپیس ایکس در مسیر درستی گام برمی‌دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی