ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«ویلیام انگلیش»؛ مخترع ماوس کامپیوتر در ۹۱ سالگی درگذشت

یکی از پیشگامان رابط مدرن کامپیوتر، «ویلیام انگلیش» که نقش بسزایی در اختراع ماوس داشت، در سن ۹۱ سالگی به علت نارسایی تنفسی درگذشت. انگلیش به همراه «داگلاس انگلبارت» در موسسه تحقیقاتی استنفورد اولین ماوس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۵

یکی از پیشگامان رابط مدرن کامپیوتر، «ویلیام انگلیش» که نقش بسزایی در اختراع ماوس داشت، در سن ۹۱ سالگی به علت نارسایی تنفسی درگذشت.

انگلیش به همراه «داگلاس انگلبارت» در موسسه تحقیقاتی استنفورد اولین ماوس کامپیوتر را اختراع کردند و آن را در سال ۱۹۶۸ با «Mother of All Demos» به نمایش گذاشتند. در حقیقت این افراد باعث تغییرات شگرفی در دنیای کامپیوتر شدند و تعدادی از ویژگی‌های کنونی مانند رابط‌ کاربری گرافیکی، ویرایش آنلاین متون، تماس‌های تصویری و لینک‌دهی با الهام از کار آن‌ها ایجاد شده‌اند.

در حالی که انگلبارت به عنوان نظریه پرداز شناخته می‌شود، انگلیش یکی از افرادی بود که می‌توانست ایده‌ها را درک کند و با استعداد خود، آن‌ها را به ثمر برساند. انگلیش پس از اینکه انگلبارت طرح ماوس را کشید، موفق به ساخت آن شد و در حالی که انگلبارت طرح‌های مفهومی آن را در سال ۱۹۶۸ به نمایش می‌گذاشت، انگلیش در پشت صحنه آن را مدیریت می‌کند. داگلاس انگلبارت در سال ۲۰۱۳ و در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

ویلیام انگلیش

مشاهده میراث انگلیش در دنیای کنونی چندان سخت نیست. در حالی که هم اکنون نمایشگرهای لمسی به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند و اکثر گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها به این فناوری مجهز شده‌اند، بسیاری از ویژگی‌هایی که انگلیش و انگلبارت برای آینده پیش‌بینی کرده بودند و در محصولی مانند «Xerox PARC» بهبود پیدا کردند، هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در دنیای فناوری حکمرانی می‌کنند.

با توجه به وجود بسیاری از این فناوری‌ها در دنیای کنونی، در چندین دهه آینده نیز دستاوردهای ویلیام انگلیش احساس خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    روحش شاد

  • نیما
    نیما | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    خدا بیامرزتش???

  • behzadmy
    behzadmy | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    یادش گرامی

مطالب پیشنهادی