ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سناتورهای آمریکایی به دنبال اخذ مالیات ۶۰ درصدی از بزوس، زاکربرگ و ماسک هستند

جمعی از سناتورهای حزب دموکراتیک کنگره ایالات متحده قصد دارند با وضع مالیاتی ۶۰ درصدی برای شرکت‌های بزرگ و میلیاردرها، هزینه‌هایی ناشی از پاندمی ویروس کرونا را جبران کنند. به همین ترتیب افرادی مانند «جف ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

جمعی از سناتورهای حزب دموکراتیک کنگره ایالات متحده قصد دارند با وضع مالیاتی ۶۰ درصدی برای شرکت‌های بزرگ و میلیاردرها، هزینه‌هایی ناشی از پاندمی ویروس کرونا را جبران کنند.

به همین ترتیب افرادی مانند «جف بزوس» مدیرعامل آمازون، «ایلان ماسک» بنبان‌گذار تسلا و «مارک زاکربرگ» مالک فیسبوک احتمالا مجبور خواهند بود میلیاردها دلار پول را به عنوان مالیات پرداخت کنند. در حال حاضر «برنی سندرز»، «اد مارکی» و «کریستن گیلیبرند» از حزب دموکرات اصرار دارند در دوران پاندمی ویروس کرونا ثروتمندان آمریکایی برای یک بار مالیاتی ۶۰ درصدی از درآمدشان را اعطا کنند.

این مالیات اضطراری شامل درآمدهای به دست آمده از تاریخ ۱۸ مارس تا ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی می‌شود و از آن برای پوشش هزینه‌های درمانی معضلات ناشی از شیوع گسترده ویروس کووید-19 طی یک سال بعدی استفاده خواهد شد.

این پیشنهاد درست یک هفته بعد از آنکه اعلام شد درآمد آمازون طی سه ماه قبلی ۴۰ درصد رشد کرده و به رقم ۸۸.۹ میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این گفته می‌شود درآمد تسلا هم به رقم ۱۰۴ میلیون دلار رسیده و فیسبوک نیز درآمدی معادل با ۱۸.۶۹ میلیارد دلار داشته است.

طبق برآوردها این مالیات اضطراری تا همینجای کار حدود ۴۲.۸ میلیارد دلار هزینه روی دست جف بزوس خواهد گذاشت. علاوه بر این پرداختی ایلان ماسک حدود ۲۷.۵ میلیارد دلار و زاکربرگ هم حدود ۲۲.۸ میلیارد دلار خواهد بود. موسسین کمپانی والمارت نیز احتمالا حدود ۱۲.۹ میلیون دلار مالیات خواهند پرداخت.

برنی سندرز در این رابطه می‌گوید: «در این شرایط دردناک اقتصادی و رنجور، لازم است تصمیماتی بنیادین گرفته شود. ما می‌توانیم به رویه فعلی ادامه داده تا ثروتمندان پولدارتر از قبل شوند و در عین حال فقیران روز به روز فقیرتر شوند. یا می‌توانیم حجم زیادی از مالیات را از میلیاردرها دریافت کرده تا وضعیت سلامت و درمان میلیون‌ها آمریکایی در دوران پاندمی را بهبود بخشیم». تاکنون هیچ کدام از شرکت‌های آمازون، تسلا و فیسبوک نسبت به ماجرای مورد بحث واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    یک حرکت بسیار خوب. این ویروس نشان داد عدالت باید در سراسر جهان یکسان برقرار بشه. مگرنه همیشه در جای دیگری راه برای فرار مالیاتی هست.

  • آریا
    آریا | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    این دموکرات ها کاری به جز خالی کردن جیب کار آفرینان و صاحبان صنایع و پشتیبانی از دیکتاتور های دنیا کار دیگری ازشون بر نمیاد

  • molavy
    molavy | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    سهمشون رو میخوان

مطالب پیشنهادی