ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی AMG GT Black؛ اولین مرسدس بنز با قیمت بالاتر از ساخته‌های پورشه و فراری

مرسدس AMG GT Black Series جدیدترین هیولای مهندسین AMG  با برچسب قیمت رعب آور 438 هزار دلار به عنوان قیمت پایه به دست مالکان خوش شانس و گزینشی آن خواهد رسید. مرسدس AMG GT Black ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

مرسدس AMG GT Black Series جدیدترین هیولای مهندسین AMG  با برچسب قیمت رعب آور 438 هزار دلار به عنوان قیمت پایه به دست مالکان خوش شانس و گزینشی آن خواهد رسید.

مرسدس AMG GT Black Series در حدود 192 هزار دلار گران قیمت‌تر از آخرین مدل این سری یعنی GT R Pro است.

مرسدس AMG GT Black Series

برچسب قیمت بسیار بالای AMG GT Black Series به گونه‌ای است که قدرتمندترین محصولات فعلی شرکت‌های بزرگی همچون پورشه و فراری در مقابل آن ارزان قیمت به نظر می‌رسند.

به طور مثال پورشه 911 GT2 RS با برچسب 207 هزار پوند به شکل قابل توجهی از مرسدس ارزان تر است. همچنین فراری 488 Pista نیز با برچسب قیمت 252 هزار پوندی از این مرسدس بنز ارزان قیمت‌تر است. این ششمین مدل از سری Black Series است که توسط مرسدس AMG تولید می‌شود و آخرین بار مدل SLS AMG Black Series در حدود 7 سال پیش به تولید رسید.

مرسدس بنز از موتور 4 لیتری V-8 دو توربو برای نیرو‌رسانی این مدل بهره می‌برد که با کد M178 LS2 شناخته می‌شود. این موتور که برای اولین بار به میل لنگ تخت مجهز است توانایی تولید حداکثر قدرت 720 اسب بخار و حداکثر گشتاور 800 نیوتن متر را دارد. حداکثر دور موتور نیز به 7200 rpm می‌رسد. جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به محور عقب را در این خودرو بر عهده دارد. این سوپرخودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 3.2 ثانیه زمان احتیاج داشته و در کمتر از 9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رسد.

یکی از دلایل اصلی برچسب قیمت بالای این خودرو را باید در تولید محدود این دست از محصولات شرکت AMG جستجو کرد. تمامی مدل‌های قبلی Black Series به صورت تولید محدود عرضه شده اند. به طور مثال نسل قبلی یعنی SLS AMG Black Series با تیراژ محدود 350 دستگاهی امروزه قیمتی در حدود 1 میلیون دلار دارد. باید منتظر ماند و دید که مرسدس چند دستگاه از Black Series را تولید خواهد کرد.

از سوی دیگر باید اذعان کرد که موفقیت مرسدس بنز در مسابقات فرمولاوان و دست یابی به مرزهای تکنولوژی در توسعه موتورهای توربو، باعث شده تا این شرکت جسارت لازم برای عرضه یک محصول ستاره نشان با قیمتی بالاتر از خودروهای فراری را بدست آورد، این درحالیست که تا حدود ده سال قبل، چنین پتانسیلی برای محصولات برند مرسدس بنز وجود نداشت و این خودروساز اصولا نمی توانست در بازار خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت عرض اندام کند، چنانچه که حتی مشارکت بنز و مکلارن برای تولید سوپر اسپرت SLR نیز چندان موفقیت آمیز از آب در نیامد، اما حالا خودروساز آلمانی می تواند به تنهایی، بزرگترین نام ها در بازار ابرخودروها را به چالش بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی