ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پوتین: روسیه اولین واکسن کرونا جهان را ساخت

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مدعی شد این کشور برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت واکسن کرونا شده است. عجله این کشور در بکارگیری گسترده واکسن کرونا پیش از پایان آزمایشات نگرانی جامعه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مدعی شد این کشور برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت واکسن کرونا شده است. عجله این کشور در بکارگیری گسترده واکسن کرونا پیش از پایان آزمایشات نگرانی جامعه جهانی را به دنبال داشته است.

به گزارش «واشنگتن پست»، این واکسن توسط مؤسسه همه‌گیرشناسی و میکروب‌شناسی Gamaleya توسعه داده شده و مقامات روسیه وعده داده‌اند که میلیون‌ها نفر از مردم این کشور از جمله معلمان و کادر درمان از ماه جاری میلادی آن را دریافت می‌کنند؛ خبری که نگرانی جامعه جهانی را به دلیل عجله روسیه در بکارگیری واکسن پیش از آزمایشات گسترده به منظور اطمینان از نبود عوارض جانبی خطرناک به دنبال داشته است.

پوتین امروز (سه‌شنبه ۲۱ مرداد) در جلسه‌ای با حضور اعضای دولت گفت مهم‌ترین مساله برای آنها اطمینان از امنیت بی‌قید و شرط استفاده از این واکسن و کارایی آن در آینده است و از تزریق آن به یکی از دختران خود خبر داد.

«کریل دمیتریف» (Kirill Dmitriev) رییس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که وظیفه پشتیبانی مالی از تولید واکسن کرونا را بر عهده دارد، گفت که این واکسن به افتخار اولین ماهواره فضایی جهان «اسپوتنیک» نام خواهد گرفت؛ ماهواره‌ای که توسط اتحاد جماهیر شوروی به فضا پرتاب شد و مسابقه برتری فضایی در دوران جنگ سرد را آغاز کرد.

دمیتریف هفته گذشته گفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن Gamaleya پس از ثبت آن در وزارت بهداشت روسیه آغاز خواهد شد. وی همچنین از انجام آزمایشات موازی در کشورهای عربستان سعودی، امارات و احتمالاً برزیل خبر داد. حال این کشور قصد دارد پیش از پایان آزمایشات، این واکسن را به معلمان و کادر درمان به صورت داوطلبانه تزریق کند. دمیتریف می‌گوید آنها قصد دارند با همین روش به هزاران نفر در ماه جاری میلادی واکسن بزنند.

سازمان جهانی بهداشت واکسن Gamaleya را همچنان در مرحله کارآزمایی بالینی فاز یک قرار داده است. سخنگوی این سازمان در واکنش به ادعای روسیه گفت که تمام واکسن‌ها باید پیش از دریافت مجوز عرضه تمام آزمایشات مختلف را پشت سر بگذارند.

تلاش روسیه برای تولید هر چه زودتر واکسن ویروس کرونا و برنده شدن در این مسابقه انتقادات جامعه جهانی را به دنبال داشته است. محققان می‌گویند تزریق عجولانه واکسن کرونا می‌تواند به مردم صدمه زده و یا به آنها اعتماد به نفس کاذب بدهد. چین نیز مجوز بکارگیری واکسن کرونا در ارتش این کشور را در نبود داده‌های قطعی مبنی بر بی‌خطر بودن و اثربخشی آن صادر کرده است.

مقامات روسیه می‌گویند یک واکسن کرونا دیگر نیز توسط مؤسسه تحقیقاتی «وِکتور» در سیبری در دست ساخت است و به زودی آماده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ali
    ali | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    واکسنی که آزمایشات اولیه چندانی روش انجام نشده به درد عمتون میخوره. این پوتین هم از اون بی شرفای روزگاره که جون مردم واسش ذره ای اهمیت نداره

  • molavy
    molavy | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    واکسن فقط تزریق ضدعفونی کننده ترامپ

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

      خخخ آره والا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی