ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ جنگ تازه آغاز شده است

دیشب چه جنجالی به پا شد و انگار خود اپیک گیمز (Epic Games) هم انتظار چنین واکنش‌هایی را داشت. چون خیلی آماده و با برنامه به جنگ علیه فروشگاه‌های اپ رفت. حالا قضیه از چه قرار ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

دیشب چه جنجالی به پا شد و انگار خود اپیک گیمز (Epic Games) هم انتظار چنین واکنش‌هایی را داشت. چون خیلی آماده و با برنامه به جنگ علیه فروشگاه‌های اپ رفت. حالا قضیه از چه قرار بوده؟

احتمالا در خبر «حذف فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی» داستان را خوانده‌اید اما برای کسانی که هنوز نمی‌دانند، اپیک گیمز دیروز روشِ پرداختِ درون برنامه‌ای جدیدی به نسخه موبایل فورتنایت اضافه کرد که با آن می‌شد سهمِ فروشگاه‌ها را دور زد.

با توجه به قوانین گوگل پلی و اپ استور، سی درصد از سهم پرداخت‌های درون برنامه‌ای اپ‌ها باید به این فروشگاه‌ها برسد و در راه جدیدی که اپیک گیمز جلوی پای طرفداران گذاشت (خرید مستقیم از اپیک گیمز)، اگر کسی با این روش V-Bucks (همان ارز بازی) می‌خرید دیگر آن سی درصد به گوگل و اپل نمی‌رسید.

قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید اپیک گیمز برای این راهِ خرید تخفیف هم گذاشت تا کاربران بیشتر ترغیب به استفاده از آن بشوند. در نهایت تمام این اتفاقات دست به دست هم دادند تا اول اپل و در ادامه گوگل پلی بازی را از فروشگاه‌هایشان حذف کنند.

خرید مستقیم از اپیک یا خرید از اپ استور؟

اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. اپیک گیمز در ادامه از گوگل و اپل به‌خاطر این مسئله شکایت کرد، هشتگ FreeFortnite# را به راه انداخت و در خود بازی با پیغام‌هایی تلاش کرد بازیکن‌ها را به سمت خودش بکشاند.

ولی مهم‌تر از همه آن‌ها انتشار ویدیویی با الهام از تبلیغِ معروفِ سال ۱۹۸۴ اپل بود که حکم بنزین روی آتش را در این معرکه داشت. در آن سال‌ها IBM به نوعی حکمران صنعت پی سی بود.

اپل در واقع با این ویدیو می‌خواست از انحصار طلبی‌های این کمپانی انتقاد کرده و البته مکینتاش را تبلیغ کند. جواب هم داد و این تبلیغ تاثیر خوبی روی فروش مکینتاش گذاشت.

حالا اپیک گیمز آمده تبلیغی کاملا شبیه به این ویدیو درست کرده و در آن به نوعی به انحصار طلبی‌های اپل تاخته است. می‌گویند دنیا گرد است، اینجا خودش را نشان داد. باید صبر کرد و دید این کش مکش چه نتیجه‌ای به همراه دارد.

مشخصا اپیک گیمز با این رفتار می‌خواسته بار دیگر بگوید که سی درصد سهم فروشگاه‌ها بیش از اندازه است. آن‌ها قبلا هم با عرضه نکردنِ فورتنایت در گوگل پلی سعی داشتند این پیام را به گوگل برسانند که البته موفق نشدند و اپیک گیمز کوتاه آمد.

Civilization VI

  • بازی آفلاین و آنلاین است

اولین بازی این هفته را بعد از داستانِ طولانی جنگِ بین فورتنایت و فروشگاه‌های اپلیکیشن با Civilization VI شروع می‌کنم که بالاخره نسخه اندرویدش هم منتشر شد.

در Civilization VI و همانند قسمت‌های قبلی باید تمدن خود را انتخاب کنید و کنترل آن را از قبل از میلاد مسیح تا دنیای امروزی به‌عهده بگیرید؛ به تکنولوژی‌های جدید مجهز شوید، شهرهایتان را قدرتمندتر کرده و با سیاست خود دشمنان را کنار بزنید.

مشابه نسخه iOS در اینجا هم تنها ۶۰ دور اول بازی رایگان است و برای بقیه آن باید مبلغی بپردازید. همچنین آنطور که بازخوردهای اولیه نشان می‌دهند انگار برای تجربه بازی نیازمند دیوایس‌های قدرتمندی خواهید بود.

Civilization VI

Civilization VI

سازنده: Aspyr Media قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3100 مگابایت زبان:

EVE Echoes

  • بازی آنلاین است

معمولا وقتی صحبت از سبک MMO می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌آید دنیای بزرگ و سبک نقش آفرینی با شکل و شمایلی شبیه به وارکرفت است که در آن بشود شخصیت‌هایی از نژادهای مختلف را انتخاب کرد و به ماجراجویی رفت. EVE Echoes که نسخه موبایل یکی از بازی‌های معروف کامپیوتری محسوب می‌شود، این بار تجربه آنلاین MMO را با فضا ترکیب کرده است. در بازی کنترل یک فضاپیما را به‌عهده دارید و می‌توانید آزادنه در محیط بگردید، آیتم‌های جدید به دست بیاورید یا به جنگ با دشمنان بروید.

EVE Echoes

EVE Echoes

سازنده: NetEase Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1800 / 1940 مگابایت زبان:

UFC Beta

  • بازی آنلاین است

انگار الکترونیک آرتز می‌خواهد همان روندی که با Madden NFL 21 Mobile Football شروع کرد را با UFC ادامه بدهد. در حالی که UFC همین الان هم یک نسخه موبایلِ معروف دارد اما الکترونیک آرتز چند روز پیش بازی جدیدی از این مجموعه را گوگل پلی آورد.

بازی فعلا در مرحله بتا به سر می‌برد و جدا از بحث گرافیک، سازنده با تغییراتی در گیم پلی سعی کرده واقعی‌ترین تجربه از UFC را روی گوشی به نمایش بگذارد. حالا اینکه سازنده چه قدر موفق بوده را باید تا انتشار نسخه نهایی صبر کنیم.

فقط سوال اینجاست آیا فیفا موبایل هم به زودی به همین سرنوشت دچار خواهد شد و سازنده نسخه جدیدی را جایگزین بازی می‌کند؟

UFC Beta

UFC Beta

سازنده: ELECTRONIC ARTS قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 291 مگابایت زبان:

PUSS!

  • بازی آفلاین است

PUSS! از همان افتتاحیه‌اش می‌خواهد نشان دهد که بازی عجیب و غریبی است. بالاخره اینکه یک گربه در تلویزیون عبارت «کمک» را ببیند و با ورود به آن سعی کند کسی که این پیام را فرستاده نجات بدهد، چیزی نیست که زیاد ببینیم.

این عجیب و غریب بودن هم در همان مرحله اول به اوج خودش می‌رسد. زمانی که بازی کنترل گربه را به بازیکن، آن هم در محیطی با المان‌های بصری متفاوت می‌سپارد.

در هر مرحله از PUSS! باید با کشیدن انگشتان روی صفحه گربه را از فضای مشخص شده شکل عبور داده و به نقطه پایانی برسانید. ساده به نظر می‌رسد اما به خاطر نوع طراحی مراحل انتظار یکی از چالش برانگیزترین تجربه‌های روی گوشی را داشته باشید.

PUSS!

PUSS!

سازنده: Ivan Zasiadvovk قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 589.5 / 129.51 مگابایت زبان:

Super Glitch Dash

  • بازی آفلاین است

Super Glitch Dash همان تجربه‌ای که در Glitch Dash دیده بودیم را این بار در گرافیک بهتر و گیم پلی گسترش یافته ارائه می‌دهد. بازی اثری در سبک رانر است و همانند بقیه بازی‌های این سبک، باید با تغییر مسیر شخصیت اصلی جلوی برخورد او با موانع را بگیرید.

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت Glitch Dash شده بود، تغییر دنیای بازی در کنار ریتم سریع آن بود. اینکه با حرکت شخصیت اصلی محیط روبه‌رو هم تغییراتی می‌کند و این مسئله هیجان بازی را بالا برده بود.

Super Glitch Dash حالا این ویژگی را در قالب یک گرافیک بهتر ارائه داده و بنابراین برای کسانی که طرفدار سبک رانر هستند، بازی می‌تواند یک گزینه سرگرم کننده باشد.

Super Glitch Dash

Super Glitch Dash

سازنده: Rogue Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 448 / 145.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

    ممنون تعداد بازی هایی که در یک پست معرفی میشه واقعاً کمه . لطفا در یک پست بازی های زیادی معرفی کنید . با تشکر

مطالب پیشنهادی