ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین اطلاعات از سوئست A5؛ چینی تازه وارد بازار ایران

نزدیک به 10 سال است که خودروهای چینی یکی به بازار ایران می‌آیند. در اولین سال‌های ورود چینی‌ها به بازار خودروی ایران، شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که به مرور این خودروها در رده خودروهای خارجی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

نزدیک به 10 سال است که خودروهای چینی یکی به بازار ایران می‌آیند. در اولین سال‌های ورود چینی‌ها به بازار خودروی ایران، شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که به مرور این خودروها در رده خودروهای خارجی و در کنار خودروهای ژاپنی و کره‌ای قرار بگیرند. جذابیت چشم بادامی‌ها و افزایش قیمت ناگهانی خودرو باعث شده تا بازار دست دوم پرتقاضایی نیز برای آن‌ها شکل بگیرد.

سوئست A5

در چند وقت اخیر شاهد بوده‌ایم که با وجود تحریم ها، برخی خودروسازان داخلی به سمت مذاکره با برندهای چینی جایگزین رفته‌اند و سعی دارند تا با عقد قراردادهای جدید، فعالیت تولیدی خود را ادامه دهند. بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، پای سدان چینی جدیدی به بازار ایران باز شده است.

سوئست A5

به تازگی عکس‌هایی در اختیار این رسانه‌ها قرار گرفته است. با توجه به این تصاویر، مشخص است که سدان جدیدی وارد شهرک آزمایش شده و گویا قرار است تا مجوزهای لازم برای عرضه و شماره گذاری را دریافت کند.

به نوشته اسب بخار، ظاهرا این خودرو مربوط به کمپانی «سوئست» چین است. این خودروساز چینی سال‌های قبل در بازار ایران حضور داشته و به تولید ون مشغول بوده است. در چند ماه گذشته هم تصاویری از سایر محصولات این خودرو در جاده‌های کشور منتشر شد و معلوم است که سوئست برنامه عرضه کراس‌اوورها و سدان‌های جدیدی را در بازار ایران دارد. اما هنوز به صورت قطعی نمی‌توان گفت که کدام خودروساز ایرانی مشارکت با این نشان چینی را در پیش گرفته و فعلا برخی گمانه زنی‌ها در خصوص فعالیت برخی خودروسازان کرمانی با نشان سوئست مطرح شده است.

سوئست A5

مشخصات فنی و امکانات رفاهی سوئست A5

سوئست A5 به عنوان یک سدان اقتصادی در بازار چین عرضه می‌شود و قیمتی کمتر از ۱۲ هزار دلار را در اکثر بازارهای هدف این خودروساز شرقی دارد. A5 که در رده سدان‌های کلاس C قرار دارد، نمونه به روزتر سوئست V5 است و تا حدی در بحث طراحی به روزتر از قبل به حساب می‌آید. سوئست A5 به پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است و ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر در اختیار راننده می‌گذارد. جعبه دنده A5 از نوع ۵ سرعته دستی است و می‌توان این سدان چینی را با جعبه دنده CVT اتوماتیک هم سفارش گذاری کرد.

خودرو چینی سوئست A5

دو کیسه هوا، سانروف، کروز کنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، آینه‌های تاشو برقی، سنسور باد لاستیک و… در سوئست A5 دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    با قیمت تقریبا ۱۲ هزار دلار چیزی حدود ۲۶۰ بدون گمرک درمیاد

    • نیما
      نیما | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

      پس یه ۵۰۰ میلیونی میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی