ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

فراگیر شدن دورکاری چگونه روش ارزیابی بازدهی را تغییر داد؟

از لحظه‌ای که شرکت‌های مختلف به خاطر شیوع ویروس کرونا نیروهای خودشان را دورکار کردند، افقی جدید و حقایقی تازه از وضعیت کار در جهان مدرن پیش روی کارفرمایان پدیدار شد. چراکه برای سال‌های زیاد ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

از لحظه‌ای که شرکت‌های مختلف به خاطر شیوع ویروس کرونا نیروهای خودشان را دورکار کردند، افقی جدید و حقایقی تازه از وضعیت کار در جهان مدرن پیش روی کارفرمایان پدیدار شد. چراکه برای سال‌های زیاد اکثر کارفرمایان معتقد بودند «ضروری است که در دفتر کار حضور داشته باشید»، ولی حالا معلوم شده حضور افراد خیلی هم ضروری نیست.

جلسات اسکایپی و زوم هم خیلی راحت جایگزین جلسه‌های حضوری شده‌اند و بسیاری از امور اداری به صورت منظم توسط نرم افزارها و پلتفرم‌های مدیریتی قابل انجام هستند، طوری که حتی شرایط جدید باعث شده سازمان‌ها بیشتر از همیشه به سمت مدرنیزه شدن و دیجیتالی کردن بسترهای ارتباطی و اداری حرکت کنند. حالا کارفرمایان می‌دانند چقدر برخی روش‌های قبلی تاریخ مصرف گذشته هستند و لزوما وقتی نیروهای کار خانه هستند وقت خود را صرف تماشای نتفلیکس و بازی کردن با پلی استیشن نمی‌کنند.

انعطاف‌پذیری بیشتر

در همین راستا یکی از کمپانی‌های آمریکایی مصاحبه‌ای با فوربز داشته و مجموعه نظرسنجی‌ها و تحقیقاتی توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته که ثابت می‌کند زندگی بعد از کووید-19 هرگز مانند سابق نخواهد بود. این تغییرات را می‌توان در دو دسته مختلف تقسیم کرد: «تجارت‌های مختلف از این به بعد انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان می‌دهند» و «اتوماسیون ضروری خواهد بود».

تا چند سال پیش اگر نیروی کار از محلی به غیر از اداره با مشتری تماس می‌گرفت، دیسیپلین آن شغل ضعیف به نظر می‌رسید. اما همه چیز در گذر زمان تغییر کرد، و به خصوص طی ماه‌های اخیر از نظر فرهنگی همه چیز قابل قبول‌تر از گذشته شده و شفافیت بیشتری بین مدیران کمپانی‌ها و زندگی شخصی نیروهای کار ایجاد شده است.

رفتار حرفه‌ای و بهینه سازمان‌ها

به عنوان مثال اگر حالا در جریان جلسه صدای سگ خانواده بیاید یا جیغ فرزندی به گوش برسد، دیگر کسی نمی‌گوید «اتفاقی غیرحرفه‌ای رخ داده و من ترجیح می‌دهم با شرکت شما کار نکنم». همه چیز در حال تغییر است و وارد دنیایی می‌شویم که می‌توان در خانه تماس کاری برقرار کرد. کارمندان هم دیگر لازم نیست برخی شرایط زندگی‌شان را مخفی کنند تا مبادا قوانین کمپانی خدشه‌دار شود. لازم نیست آنها برای رفتن به دکتر یا رسیدگی جزئی به فرزند دست به دامن دیگر افراد شوند یا مدام تقاضای مرخصی کند. شرکت‌ها با انعطاف‌پذیری بالاتر، بیشتر اعتماد می‌کنند و صرفا از نیروهایشان می‌خواهند که کار محوله را به درستی انجام دهند.

مطالعات و نظرسنجی‌‌ها نشان می‌دهند سازمان‌های مختلف می‌توانند با اتوماسیون امور روزانه و بهره‌وری کافی از توانایی‌های نیروها به صورت دورکاری، عملکرد و بازدهی مجموعه را ارتقا بخشند. در واقع کارمندان می‌توانند فرآیندهای کاری‌شان را در مدت زمان کوتاه‌تری به سرانجام برسانند و مدیریت کار بهینه‌تر و بهتر انجام شود. در همین حین تجارت‌های مختلف شاهد پیشرفت در رویه کاری خود هستند و بدون شک این مسیر در آینده رو به جلو حرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی