ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اسپیس اکس در بزرگترین دور سرمایه‌گذاری این شرکت ۱.۹ میلیارد دلار جذب کرد

کمپانی اسپیس اکس با استقبال بالای سرمایه گذاران موفق شد ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کند که بزرگ‌ترین راند سرمایه گذاری این شرکت تاکنون به شمار می‌رود. بر اساس سندی که رویترز از کمیسیون بورس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

کمپانی اسپیس اکس با استقبال بالای سرمایه گذاران موفق شد ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کند که بزرگ‌ترین راند سرمایه گذاری این شرکت تاکنون به شمار می‌رود.

بر اساس سندی که رویترز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) رویت کرده، شرکت اسپیس اکس ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه کسب کرده است. آنطور که بلومبرگ گزارش می‌کند، ارزش گذاری پس از جذب سرمایه (Post-Money Valuation) این شرکت حالا به ۴۶ میلیارد دلار رسیده است.

در گزارش نوشته شده تعداد زیادی متقاضی برای سرمایه گذاری ثبت نام کرده‌اند. اسامی شرکت‌ها یا اشخاصی که در راند سرمایه گذاری شرکت کرده‌اند منتشر نشده است، ولی در گزارش بلومبرگ آمده که شرکت سرمایه گذاری «فیدلیتی» (Fidelity Investments) جزو یکی از شرکت کنندگان بزرگ این راند بوده که البته تأیید نشده است.

جذب سرمایه نزدیک به دو میلیارد دلار توسط شرکت اسپیس اکس با توجه به موفقیت‌های پی‌درپی این شرکت تعجب آور نیست. این کمپانی پس از نزدیک به یک دهه از بازنشسته شدن شاتل‌های فضایی و وابستگی ناسا به فضاپیمای روسیه، فضانوردان ناسا را بوسیله کپسول «کرو دراگون» با موفقیت از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرد و به زمین برگرداند.

اسپیس اکس به لطف این دستاورد بزرگ حالا می‌تواند مأموریت‌های انسانی بیشتری را برای ناسا انجام دهد و بیش از پیش به انجام سفرهای توریستی فضایی نزدیک شده است. این شرکت با پروژه «استارلینک» به پیشرفت‌های قابل توجهی در ارائه اینترنت ماهواره‌ای دست یافته و اخیراً در قراردادی چند میلیارد دلاری به عنوان یکی از پرتاب کنندگان اصلی ماهواره‌های نظامی آمریکا انتخاب شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی