ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ثبت رکوردی جدید در صدمین پرتاب اسپیس اکس؛ بوستر فالکن ۹ برای ششمین بار بازیابی شد

اسپیس اکس ۵۸ ماهواره جدید پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در مدار قرار داد و یازدهمین پرتاب این پروژه را با موفقیت به پایان رسانید. اسپیس اکس در این مأموریت با استفاده مجدد از بوستر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

اسپیس اکس ۵۸ ماهواره جدید پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در مدار قرار داد و یازدهمین پرتاب این پروژه را با موفقیت به پایان رسانید. اسپیس اکس در این مأموریت با استفاده مجدد از بوستر راکت فالکن ۹ برای ششمین بار رکوردزنی کرد.

غروب سه شنبه ساعت ۱۹:۰۱ به وقت ایران راکت فالکن ۹ از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال واقع در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد. این راکت علاوه بر ۵۸ ماهواره پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، سه ماهواره SkySat متعلق به شرکت Planet را در مدار زمین قرار داد. اسپیس اکس در هر مأموریت استارلینک معمولاً ۶۰ ماهواره را به فضا می‌فرستد، ولی این بار به خاطر حمل ماهواره‌های میهمان دو ماهواره استارلینک حذف شدند.

پس از این مأموریت بوستر راکت فالکن ۹ برای ششمین بار با موفقیت روی کشتی خودران Of Course I Still Love You فرود آمد. بازیابی موفقیت آمیز این بوستر یعنی اسپیس اکس می‌تواند دوباره از آن در مأموریت‌های آتی استفاده کرده و رکورد فعلی را ارتقا دهد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس اکس روز یکشنبه در همین رابطه توییت جدیدی منتشر کرد و گفت: «دستاورد بزرگی در راه است.» اشاره او به ششمین پرواز بوستر راکت فالکن ۹ (شماره سریال B-1049) و صدمین مأموریت اسپیس اکس در تاریخ این شرکت بود.

اسپیس اکس تاکنون نزدیک به ۶۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار زمین قرار داده است و می‌خواهد اینترنت پر سرعت ماهواره‌ای را برای تمام ساکنین کره زمین به ارمغان آورد. این سیستم مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد و آنطور که نتایج سرعت اینترنت نشان می‌دهند، فعلاً خبری از سرعت‌های گیگابیتی نیست. بر اساس گزارشات آزمایش این سیستم در حاشیه شهر واشنگتن آغاز می‌شود و در ادامه در مناطق شمالی ایالات متحده و جنوب کانادا انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    بابا ایول
    به این میگن دانش و تکنولوژی

مطالب پیشنهادی