ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

های وب با افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی به دنبال سود ۳۶۲۵ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۴

شرکت داده گستر عصر نوین که با نماد «های وب» در بازار دوم بورس ایران قرار دارد، با ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه در سامانه کدال، خبر از برنامه این شرکت نسبت به افزایش سرمایه ...

علی زمانی
نوشته شده توسط علی زمانی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

شرکت داده گستر عصر نوین که با نماد «های وب» در بازار دوم بورس ایران قرار دارد، با ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه در سامانه کدال، خبر از برنامه این شرکت نسبت به افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی داد. های وب قصد دارد سرمایه خود را از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۴۰۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد.

محل افزایش سرمایه جدید «های وب»، از محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و به منظور اصلاح ساختار مالی و اجرای پروژه‌های توسعه ای شرکت که در تاریخ دوم شهریور امسال به تصویب هیات مدیره های وب رسیده است، انجام خواهد شد.

هدف از این افزایش سرمایه، تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا و اصلاح ساختار مالی و هم‌چنین عدم خروج نقدینگی اشاره شده است. طرح‌های توسعه ای های وب در شبکه های ثابت و 4G، نیاز به این افزایش سرمایه را دوچندان کرده است.

های وب، پروژه توسعه شبکه فیبر نوری با همکاری وزارت ارتباطات را آغاز کرده است. منابع تامین افزایش سرمایه های وب به شرح زیر است:

  • از محل سود انباشته ۶۰۰ میلیارد تومان
  • از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت شامل زمین و ساختمان ۲۰۰ میلیارد تومان
  • از محل آورده نقدی سهامداران با سلب حق تقدم ۱۲۰۰ میلیارد تومان
صورتجلسه هیات مدیره شرکت داده گستر عصر نوین (سهامی عام) مبنی بر افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه های وب، به ارزیابی مالی طرح افزایش سرمایه های وب نیز اشاره شده است. طبق برآوردها، سود خالص های وب در صورت افزایش سرمایه، از۶۸۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۳۶۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۴ شمسی افزایش خواهد یافت. هم چنین سود خالص های وب در صورت عدم افزایش سرمایه، از ۶۸۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۱۲۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۴ شمسی خواهد رسید. هزینه استهلاک و خالص عواید طرح نیز در عکس زیر مشاهده می‌کنید.

های وب
جزییات ارزیابی مالی طرح افزایش سرمایه های وب از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۴ شمسی

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه های وب آمده است که این افزایش سرمایه طی مدت ۲ سال و برای چند مرحله پیشنهاد شده است. ۵۸.۲ درصد کل سهام های وب در اختیار سید ایمان میری است. موسسه رفاه و تامین آتیه امید و شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین ۸.۵ درصد کل سهام های وب را در اختیار دارند. از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۶، های وب، ۵ بار افزایش سرمایه داده است. همه محل‌های افزایش سرمایه های وب در ۱۵ سال اخیر، از محل مطالبات حال شده سهامداران بوده و تاکنون تجدید ارزیابی دارایی نداشته است.

شرکت امیدآوران عصر طلایی ارتباطات به نمایندگی سید نوید میر مطهری، شرکت خدمات جامع اوای ارتباطات نوین خاورمیانه به نمایندگی سید ایمان میری، شرکت پردازش عصر افق به نمایندگی مهدی جامی، شرکت سرمایه گذاری توسعه فناوری هیرکانیا به نمایندگی داود هادی فر و شرکت پارس ارتباطات به نمایندگی مهدی ایثاری نیا، از اعضاء هیات مدیره های وب در نیمه اول سال ۹۹ بودند.

قیمت هر سهم های وب در شهریور ماه ۹۹ به ۳۴۴۱ تومان با سرمایه ۴ میلیارد سهمی رسید. قیمت هر سهم های وب در شهریور ۹۸، ۷۰۵ تومان بود. این‌که چند درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و چند درصد افزایش سرمایه های وب از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود، در گزارش بعدی شرکت در کدال منتشر می‌شود. جمع درآمد شناسایی شده ۴ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ های وب، بالغ بر ۴۷۶ میلیارد تومان اعلام شد.

اعمال افزایش سرمایه های وب، منوط به تایید سازمان بورس اوراق بهادار تهران است که سهامدارانش باید در نیمه دوم سال جهش تولید، منتظر بررسی و اعلام نظر قطعی سازمان بورس نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه چند مرحله‌ای های وب باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • alizare2221
    alizare2221 | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    برنامه بورسیاتو هست یا دیجیاتو؟برا چی در مورد نماد های بورسی و اطلاعیه هاشون تیتر میزنید؟لطفا ب همون اخبار دنیای فناوری مشغول بشید.

    • baabak_mousavi
      baabak_mousavi | ۳ شهریور ۱۳۹۹

      واه بالاخره یه شرکت فعال در صنعت آی تی کشوره و قطعا صورت های مالی و فعالیت های اقتصادیش میتونه مهم و سرنوشت ساز باشه?

    • علی زمانی
      علی زمانی | ۳ شهریور ۱۳۹۹

      شما زحمت بکش حاج علی، مطالب بورسی را کلیک نکن باز بشه بخونی زجر بکشی
      آورین :)

  • rezaei۶۴
    rezaei۶۴ | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    من از مشترکین های وب هستم،حدودا یه سه هفته میشه که سیستم به اشتباه برام بدهی میزنه و نمی تونم سرویسی فعال کنم. تو این مدت با سی چهل تا از اپراتورای های وب صحبت کردم و متاسفانه مشکلم حل نشد و هی وعده امروز و فردا میدن.
    یعنی اگه مجلس میخواست لایحه بودجه ۱۴۰۰ رو تصویب کنه انقدر طول نمی کشید...
    موندم چه کنم با این خراب شده...

    • نیما
      نیما | ۳ شهریور ۱۳۹۹

      های وب رو بزار کنار این تنها راه حل هست

مطالب پیشنهادی