ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وارن بافت
کسب و کار

تبریک خاص بیل گیتس به مناسبت تولد ۹۰ سالگی وارن بافت [تماشا کنید]

وارن بافت، کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی هفته گذشته ۹۰ ساله شد و گیتس با انتشار یک پست وبلاگی و ویدیو این روز را به دوست صمیمی خود تبریک گفت. او در این پست حرف ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

وارن بافت، کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی هفته گذشته ۹۰ ساله شد و گیتس با انتشار یک پست وبلاگی و ویدیو این روز را به دوست صمیمی خود تبریک گفت. او در این پست حرف های جالبی در مورد بافت مطرح کرد که شاید مهم ترینشان این باشد: بافت به من یاد داد دوستی با افرادی ارزشمند است که مورد تحسین ما باشند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که گیتس چطور تولد دوست دیرینه خود را جشن گرفت:

۱- پخت کیک خانگی برای تولد او

اگر از عادت های غذایی ناسالم وارن بافت باخبر شوید، باورتان نمی شود که او چطور به ۹۰ سالگی رسیده؛ حجم بالای قند، چربی های ترانس و دیگر مواد غذایی که پزشکان متفق القول هستند با اجتناب از خوردنشان عمر طولانی تری خواهیم داشت همگی در رژیم غذایی او پیدا می شوند.

گیتس در یادداشت تولد وارن بافت اینطور برایش نوشت: حافظه و تمرکز حواس وارن مانند یک آدم ۳۰ ساله است، خنده های او شیطنت یک کودک ۱۰ ساله را دارد و تغذیه اش مانند بچه های ۶ ساله است. او زمانی به من گفت که بعد از بررسی اطلاعات متوجه شده که بچه های کلاس اولی بهترین توانایی های محاسباتی را دارند و به همین خاطر تصمیم گرفته که مانند آنها غذا بخورد. البته او تا حدودی شوخی می کرد. گیتس در ادامه گفت که تصمیم گرفته این کیک را از انتخاب های غذایی مورد علاقه وارن بسازد و به مناسبت تولدش به او تقدیم کند.

۲- توصیف بافت با ارقام

وارن بافت

گیتس می گوید که او و بافت عاشق ریاضیات و ارقام هستند و به همین خاطر او تصمیم گرفت که لیستی از اعداد معنادار را در پست تبریک تولدش به بافت بگنجاند. برای مثال عدد ۳۰ تعداد سال هایی را نشان می دهد که بافت با شرط ۸ ساعت خواب شبانه روزی در خواب به سر برده. عدد ۱۰۶۴۹ نیز تعداد روزهایی را نشان می دهد که این دو نفر همدیگر را می شناسند (یعنی ۲۹ سال و یک ماه و ۲۵ روز).

و در نهایت عدد دو. این عدد به دو شماره تلفنی اشاره دارد که گیتس حفظ کرده و می تواند با سرعت بگیرد؛ یکی از آنها شماره همسرش ملیندا است و دیگری شماره موبایل وارن بافت!

۳- توصیه بافت در انتخاب دوست

گیتس حرف های زیبای زیادی در مورد بافت زد اما شاید جالب ترینشان این باشد:

از میان تمام درسهایی که از بافت آموختم مهم ترینشان در مورد دوستی است. وارن چند سال پیش موقع صحبت با برخی از دانشجویان گفت: شما در جهت افرادی حرکت می کنید که با آنها در ارتباطید. با در نظر داشتن همین نکته وارن دانشجوها را اینطور نصیحت کرد: دوست های خوبی پیدا کنید، آنها را تا پایان عمرتان نگه دارید اما مواظب باشید دوستانتان افرادی باشند که تحسین شان می کنید و دوستشان دارید.

گیتس می گوید در دوستی اش با بافت این توصیه را به دقت مد نظر قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • REZA
    REZA | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

    دوتا دوست خررررررپول. خوش بحالتون ولی حیف دیگ خیلی پیر شدین!

    • mahmood torabi
      mahmood torabi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

      پیر با ارزش البته...!

    • VDIEX
      VDIEX | ۲۶ دی ۱۳۹۹

      پیر شدن. ولی روحیشون مثل ی جوون ۳۰ ساله هست

مطالب پیشنهادی