ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: وقتی پلتفرم مورد استفاده مردم بسته می‌شود از فیلترشکن استفاده می‌کنند

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات امروز در برنامه «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما حاضر شد و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مصاحبه‌ی تلویزیونی وزیر ارتباطات بیان شد، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۷

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات امروز در برنامه «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما حاضر شد و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مصاحبه‌ی تلویزیونی وزیر ارتباطات بیان شد، موضوع فیلترینگ، شبکه‌های اجتماعی و البته استفاده‌ی مردم از فیلترشکن‌ها بود.

دو سال پس از فیلتر شدن تلگرام، بارها زمزمه‌هایی درباره فیلتر شدن اینستاگرام، که حالا تنها شبکه‌ اجتماعی فراگیر و فیلتر نشده در ایران است، مطرح شده. حتی ابتدای امسال نمایندگان مجلس جدید از فعالیت اینستاگرام در کشور تحت عنوان «کودتای فرهنگی» نیز یاد کردند. با این وجود جهرمی امروز در رابطه با پلتفرم‌های پرطرفدار خارجی و بحث فیلترینگ گفت:

«زمانی‌ که یک پلتفرم، که مورد استفاده حجم عظیمی از مردم است را به خاطر یک مشکل ببندید، طبیعی است که مردم با این حکم مقابله می‌کنند و به دنبال استفاده از فیلترشکن می‌روند. از وزارت ارتباطات هم خواسته می‌شود که جلوی فعالیت فیلترشکن‌ها گرفته شود. وقتی بیش از ۳۰ میلیون نفر دنبال فیلترشکن هستند، باید لشگری هم آماده شود تا با فیلترشکن‌ها مقابله کند.»

آذری جهرمی در این مصاحبه تلویزیونی، به روند کلی فیلترینگ و فروش فیلترشکن هم تاخت و آن را غیرمنطقی بیان کرد: «از نظر من نه در فیلترینگ، و نه در فروش VPN منطقی وجود ندارد، و معیار مشخصی برای مردم، و در برخی موارد برای ما نیز وجود ندارد.»

وزیر ارتباطات در ۳ سال اخیر از هر فرصت رسانه‌ای استفاده کرده تا سایه فیلترینگ را مجموعه وزارت ارتباطات دور کند و به مردم توضیح دهد که او و وزارت متبوعش قادر به تصمیم‌گیری اثرگذار بر فیلتر شدن یا رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیستند. جهرمی امروز یک‌بار دیگر از این فرصت رسانه‌ای استفاده کرد و گفت که «وزیر وصل ارتباطات» است نه «قطع ارتباطات». آذری جهرمی مجدداً در این برنامه توضیحات خودش درباره نقشی که می‌تواند در فیلتر و رفع فیلتر داشته باشد را ارائه کرد و گفت:

«اختیار قطع و فیلترینگ در قانون به وزیر ارتباطات داده نشده و وزارت ارتباطات مسئولیت توسعه این حوزه را دارد و مبنای ما نیز قانون است. بر اساس قانون، قاضی و یا کمیته تعیین مصادیق چنین اختیاری دارد ما موظف به تبعیت از قانون هستیم حتی اگر از آن راضی نباشیم. من هم به حکم قانون وزیر هستم و تا در این موقعیت قرار دارم باید از قانون تبعیت کنم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Cliff
    Cliff | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    از کرامات شیخ ما این است ، شیره را خورد و گفت شیرین است

  • Hosi
    Hosi | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    جان اقات تو یکی دیگه خواهشا سخن انتقادی نزن خودت خدای شیلترینگی

  • molavy
    molavy | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    مردم آمریکا هم از ایرانی ها دارن یاد میگیرن، همه فیلتر شکن دارن که به تیک تاک و وی چت وصل بشن

    • modernamir
      modernamir | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

      هر وقت وضعیت زندگی ما و حقوقی که میگیریم و مزایا و رفاهی که داریم نصف آمریکا هم شد، اون موقع حق دارن اونها هم این کار رو بکنن.

    • molavy
      molavy | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

      آزادی چه ربطی به حقوق داره، حق انتخاب رو از ما گرفتن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی