ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Tricky Castle؛ نجات پرنسس، این بار بدون ماریو

That Level Again یکی از بهترین پلتفرمرهای روی موبایل است، چون برای حلِ پازل‌هایش سعی می‌کرد مخاطب را از چارچوب فکری که یک مرحله به وجود می‌آورد دور کند و باعث شود او متفاوت‌تر محیط ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

That Level Again یکی از بهترین پلتفرمرهای روی موبایل است، چون برای حلِ پازل‌هایش سعی می‌کرد مخاطب را از چارچوب فکری که یک مرحله به وجود می‌آورد دور کند و باعث شود او متفاوت‌تر محیط و المان‌هایش را ببیند.

در واقع کاری که That Level Again انجام داد، این بود که همه نکات لازم برای حلِ یک معما را روی دوش اجزای محیط نمی‌گذاشت و بخشی از این نکات را در قالب یک راهنمایی نوشتاری به بازیکن می‌داد.

در بالای تصویر نوشته «هیچ چیز آنطور که به نظر می‌رسد، نیست». در این مرحله بعضی از تله‌ها تقلبی هستند، اثری روی بازیکن ندارند و با پریدن روی آن‌ها باید به نقطه پایانی رسید.

هر مرحله یک نوشته وسط صفحه ظاهر می‌شد و بازیکن هم با توجه به آن باید معماها را پیش می‌برد. مثلا در یکی از مرحله‌های بازی لازم بود نورِ خود گوشی را زیاد می‌کردید و شاید بدون آن نوشته راهنما، نمی‌شد اصلا چنین معمایی را به تصویر کشید.

That Level Again پر بود از این معماها و Tricky Castle را می‌شود ادامه معنوی همین بازی نامید. بازی آن جذابیت اولیه ایده That Level Again را ندارد اما معماها آن‌قدر هوشمندانه طراحی شده‌اند که بعد از حل‌شان حس خوبی که انتظار می‌رود را به دست بیاورید.

گاهی اوقات هم لازم نیست کاری کنید.

بازی داستانِ آشنای گیر افتادن پرنسسی در چنگال یک موجود شرور را روایت می‌کند و بازیکن هم که نقش شوالیه را دارد، باید با عبور از یک قلعه پر از تله خودش را به پرنسس برساند.

بخش‌های مختلف این قلعه، حکم مرحله‌های بازی دارند و تا الان که این مطلب دارد نوشته می‌شود، سازنده بیش از ۱۲۰ مرحله برای Tricky Castle طراحی کرده است و البته با توجه به استقبال بازیکن‌ها احتمالا تعداد این مرحله‌ها افزایش هم پیدا خواهد کرد.

Tricky Castle
بازی در هسته اصلی گیم‌پلیش پلتفرمر است اما هر مرحله قانون خاص خودش دارد و سازنده خوب توانسته در این قسمت تنوع را حفظ کند.

فقط یک نکته‌ای که هنگام تجربه بازی باید به یاد داشته باشید، تعداد تبلیغاتش است. بازی تنها به درآمدزایی از راهنمای بیشتر بسنده نکرده و اگر اینترنت را روشن بگذارید، هر از گاهی احتمالا تبلیغ خواهید دید.

حتی در یکی از مرحله‌ها سازنده با این قضیه و کلا تبلیغات درون بازی‌ها شوخی کرده است. بنابراین اگر خواستید Tricky Castle را تجربه کنید که پیشنهاد می‌کنم این کار را انجام بدهید هر از گاهی اینترنت را خاموش کنید تا با دغدغه کمتر جواب‌ معماها را به دست بیاورید.

Tricky Castle

Tricky Castle

سازنده: AI Games FZ قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 224.5 / 39.93 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    بازی خوبی هست مثل اینکه

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

    سلام
    بازی جالبیه . لطفا به سبک tiny thief معرفی کنید . همین که باید چیز های مخفی رو پیدا کنیم و به کسی بدیم تا برامون قفلی رو باز کنه یا کاری کنه .
    و
    آقای کریمی خواهشی دیگه ای ازتون دارم .اگر امکانش هست در مقاله هایی به صورت جدا موارد زیر رو بهشون بپردازید :
    - برترین بازی های انحصاری ios و Android
    - برترین بازی های دفاع از قلعه جدید
    حجیم ترین بازی های موبایل
    اگر بشود همگی افلاین باشد بیشتر تشکر
    تشکر

مطالب پیشنهادی