ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرکز مهندسی مشهور مک‌لارن فروشی شد؛ پیامدهای شیوع کرونا برای صنعت انگلستان

مک لارن طی ماه های اخیر، روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذراند. گسترش ویروس کرونا به شدت به بازار فروش سوپر اسپرت های تولیدی این شرکت ضربه زده است و کمپانی مذکور عملا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

مک لارن طی ماه های اخیر، روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذراند. گسترش ویروس کرونا به شدت به بازار فروش سوپر اسپرت های تولیدی این شرکت ضربه زده است و کمپانی مذکور عملا از ایجاد یک تعادل بین هزینه‌ها و درآمد‌های خود عاجز شده است.

به همین دلیل مک لارن مجبور شده تا مقر مدیریت این تیم در شهر ووکینگ انگلستان را برای فروش و یا اجاره قرار دهد. این مقر از سال 2004 در اختیار شرکت مذکور بوده است و به نوعی تمامی پروژه‌های این شرکت از جمله امور مربوط به تیم فرمول 1 آن از همین محل هدایت می‌شد. در حال حاضر مک لارن رقم 200 میلیون پوند را برای فروش و اجاره مجدد  این مرکز تعیین کرده‌است.

این مرکز مدیریت شامل سه ساختمان اصلی یعنی مرکز فن آوری مک لارن، مرکز تولید محصولات جدید این شرکت و مرکز مدیریت است. هر سه ساختمان به صورت فروش و اجاره ارائه شده اند.

مک لارن
Carlos Sainz, McLaren MCL35

در صورت پیدا شدن خریدار، مک لارن مالکیت این سه ساختمان را از دست خواهد داد، با این حال طبق شرط پیشنهادی این خودروساز همچنان در این سایت تولیدی باقی خواهد ماند و این ملک را از خریدار جدید اجاره خواهد کرد.

این خودروساز انگلیسی انتظار دارد این مقر را تا پایان سال جاری میلادی و با ارزش بیش از 200 میلیون پوند به فروش برساند. در واقع این استراتژی جدید شرکت مک لارن است تا بتواند به سرمایه گذاری‌های جدیدی دست پیدا کند. در نتیجه این اقدامات برند مک لارن یک بستر رشد و سرمایه گذاری پایدار برای بلند مدت عرضه خواهد کرد.

پیش از این مک لارن در حدود 1200 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده بود که در حدود ¼ کارکنان این خودروساز است. همچنین این خودروساز 150 میلیون پوند دیگر از بانک ملی بحرین وام دریافت کرده است و قرار است در ازای عرضه مدل های کلاسیک و اجاره یا فروش مقر مدیریت و تولید خود مبلغ 275 میلیون پوند دیگر  نقدینگی دریافت کند.

از مهم ترین دلایلی که برند مک لارن را وارد چنین بحرانی کرده است می‌توان به لغو تمامی رویدادهای اتومبیل‌رانی مربوط به این شرکت، توقف تولید، کمبود فروش محصولات در بازارهای جهانی و کاهش تقاضا برای راه حل‌های فناور محور که یکی از بخش‌های مهم شرکت مک لارن به شمار می‌رود اشاره کرد. تمامی این مشکلات بر اثر گسترش ویروس کرونا به وجود آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی