ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا خرید ARM از سافت بانک را تایید کرد؛ قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار

پس از ماه‌ها انتشار شایعات، انویدیا به صورت رسمی اعلام کرد شرکت طراحی نیمه‌هادی بریتانیایی ARM را با مبلغ ۴۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند. این قرارداد باعث افزایش حضور شرکت انویدیا در بخش گوشی‌های هوشمند و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

پس از ماه‌ها انتشار شایعات، انویدیا به صورت رسمی اعلام کرد شرکت طراحی نیمه‌هادی بریتانیایی ARM را با مبلغ ۴۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند.

این قرارداد باعث افزایش حضور شرکت انویدیا در بخش گوشی‌های هوشمند و همچنین رایانش موبایل می‌شود و این کمپانی می‌تواند فناوری هوش مصنوعی را وارد پلتفرم‌های مختلفی مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و همچنین ماشین‌های خودران کند. در مقابل ARM در بخش تحقیق و توسعه با حمایت‌های بیشتری مواجه می‌شود و همچنین به تمام محصولات انویدیا دسترسی پیدا می‌کند.

انویدیا برای تحقق تعهد خود اعلام کرده که یک ابررایانه هوش مصنوعی با پردازنده ARM در مقر این شرکت در کمبریج خواهد ساخت. مدیرعامل انویدیا، «جن سون هوانگ» در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی فناوری در دوران کنونی محسوب می‌شود و موج جدیدی از رایانش را ایجاد کرده است. در سال‌های پیش رو تریلیون‌ها کامپیوتر با اجرای هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء جدیدی خلق خواهند کرد که هزاران برابر بزرگتر از اینترنت امروزی مردم است. ادغام ما شرکتی را خلق می‌کند که موقعیت بی‌نظیری در عصر هوش مصنوعی خواهد داشت.»

انویدیا

در حالی که شاید تصور کنید انویدیا با این خرید گران‌قیمت تمام فناوری‌های ARM را به تنهایی مورد استفاده قرار ‌می‌دهد، این غول فناوری تایید کرده که این کمپانی طراح تراشه می‌تواند به مدل تجاری گذشته خود یعنی ارائه مجوز به کمپانی‌های مختلف ادامه دهد و با مشتریان کنونی خود همکاری داشته باشد.

با این قرارداد، انویدیا می‌تواند از طراحی ARM در فناوری خود به خصوص در GPU استفاده کند. این موضوع باعث برتری انویدیا در مقابل AMD می‌شود و می‌تواند تغییرات بزرگی در آینده طراحی چیپپ‌ها به همراه داشته باشد.

در حال حاضر هیئت مدیره این دو کمپانی چنین قراردادی را تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود این معامله تا ۱۸ ماه آینده به صورت کامل اجرا شود. بدون هیچ شکی چنین قرارداد بزرگی باید در کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و چین مورد تایید مقامات قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    فک کنم چین مانع بشه

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

      ربطی به چین نداره?

  • GHAEM
    GHAEM | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    اوه چه شود

  • طاووس
    طاووس | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    ترکیب شد_رفیق شد_رقابت شد_موبایل بهتر شد

مطالب پیشنهادی