ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین برای پرتاب راکت از روی دریا پایگاه فضایی شناور می‌سازد

چین برای پرتاب راکت‌ها از روی دریا در پی ساخت پایگاه فضایی شناور است. به گزارش Futurism، چین در حال ساخت پایگاه فضایی شناور در ساحل شهر «هایانگ» در شرق استان «شاندونگ» است تا بوسیله ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

چین برای پرتاب راکت‌ها از روی دریا در پی ساخت پایگاه فضایی شناور است.

به گزارش Futurism، چین در حال ساخت پایگاه فضایی شناور در ساحل شهر «هایانگ» در شرق استان «شاندونگ» است تا بوسیله آن راکت‌ها را به فضا پرتاب کند. این ایستگاه Eastern Aerospace Port نام داشته و توسط بزرگ‌ترین پیمانکار دفاعی چین یعنی شرکت علوم فضایی و فناوری (CASC) ساخته خواهد شد.

چین از این پایگاه شناور علاوه بر پرتاب موشک‌های کوچک، برای ساخت و نگهداری از راکت‌ها، ماهواره‌ها و فضاپیماهای دیگر استفاده خواهد کرد. «Wang Xiaojun»، رییس آکادمی فناوری وسیله پرتاب (CALT) از زیرمجموعه‌های شرکت علوم فضایی و فناوری چین از «پیشرفت قابل توجه» در ساخت این پایگاه فضایی خبر داد.

چین اواسط خرداد ماه سال ۹۸ برای اولین بار در تاریخ این کشور یک موشک را از روی کشتی به فضا پرتاب کرد و به سومین کشور دنیا با توانایی پرتاب راکت از روی دریا تبدیل شد. در این مأموریت موشک «لانگ مارچ ۱۱» (Long March) که حدوداً ۲۰ متر طول داشت، از یک پلتفرم شناور در «دریای زرد» به فضا پرتاب شد و هفت ماهواره هواشناسی را به مدار حمل کرد. آنطور که در ادامه گزارش آمده چین قصد دارد دومین پرتاب بوسیله این پلتفرم را تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ انجام دهد.

پرتاب راکت‌ها از روی آب مزایای متعددی در پی دارد که یکی از آنها امن‌تر شدن فرآیند پرتاب است. برای مثال بوستر راکت Long March 4B که حدوداً یک هفته قبل به فضا پرتاب شد، حین بازگشت به زمین در نزدیکی یک مدرسه منفجر شد و دود نارنجی رنگ را در محیط پخش کرد. با پرتاب راکت‌ها از روی آب می‌توان تا حدودی از وقوع اتفاقاتی از این دست در نزدیکی مناطق مسکونی جلوگیری کرد.

شرکت اسپیس اکس نیز اواخر خرداد ماه امسال از ساخت پایگاه‌های فضایی شناور برای پرتاب راکت «استارشیپ» و همچنین کاهش زمان سفرهای زمینی خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    بی نظیره ??

  • elias
    elias | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

    متقلب

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

      الیاس مولوی پاتریک و آریا ؟!!!!؟!؟؟!؟

مطالب پیشنهادی