ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
تکنولوژی

یوتیوب از ابزار Shorts رونمایی کرد؛ رقیب تیک‌تاک

یوتیوب از ابزار تولید ویدیو کوتاه YouTube Shorts و رقیب تیک‌تاک رونمایی کرد. این ابزار به صورت آزمایشی در دسترس کاربران هندی قرار گرفته است. شایعه رونمایی یوتیوب از ابزار تولید ویدیوی کوتاه از ماه‌ها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

یوتیوب از ابزار تولید ویدیو کوتاه YouTube Shorts و رقیب تیک‌تاک رونمایی کرد. این ابزار به صورت آزمایشی در دسترس کاربران هندی قرار گرفته است.

شایعه رونمایی یوتیوب از ابزار تولید ویدیوی کوتاه از ماه‌ها قبل به گوش می‌رسید، حال این شرکت به طور رسمی نسخه آزمایشی YouTube Shorts را در هند رونمایی کرده است. Shorts مثل تیک‌تاک به کاربر اجازه ساخت ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای با موزیک را می‌دهد.

سخنگوی یوتیوب می‌گوید این ابزار در حال حاضر ۱۰۰ هزار آهنگ را در اختیار کاربر می‌گذارد و قرار است در آینده به تعداد ترانه‌ها افزوده شود. ویدیوهای ساخته شده با Shorts در صفحه اصلی اپلیکیشن و در ستونی که برای این ابزار در نظر گرفته شده نمایش داده خواهند شد.

برای ساخت کلیپ‌ها می‌توان از دکمه Create که به اپ یوتیوب اضافه خواهد شد استفاده کرد. این دکمه با نسخه بتای Shorts به سیستم عامل اندروید آمده است و بزودی به iOS نیز خواهد آمد. در حال حاضر تاریخ عرضه این ابزار در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده مشخص نیست.

یوتیوب می‌گوید این پلتفرم حالا ماهانه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد و قصد دارد با Shorts مسیر را برای تولد «نسل بعد تولیدکنندگان محتوای موبایل و همچنین افزایش تعداد کاربران یوتیوب» هموار کند.

اینستاگرام نیز مدتی قبل با هدف رقابت با تیک تاک از قابلیت Reels رونمایی کرد. البته استقبال کاربران از این قابلیت در حال حاضر چندان بالا نیست و بیشتر ویدیوهایی که در آن آپلود شده‌اند از تیک تاک برداشته شده‌اند. تفاوت یوتیوب با اینستاگرام ویدیومحور بودن آن است، بنابراین مدیران آن امیدوارند بخشی از کاربران تیک تاک را به خود جذب کرده و آنها را به صرف مدت زمان بیشتر و همچنین تولید محتوا تشویق کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

    ففططططططط تیک تاک

مطالب پیشنهادی