ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ U1 چه مزایایی برای اپل واچ سری ۶ خواهد داشت؟

اپل شب گذشته در رویداد Time Flies از اپل واچ سری ۶ در رنگ‌های جدید و با سنسور سنجش غلظت اکسیژن خون و پردازنده سریع تر رونمایی کرد. اپل همچنین اعلام کرد که تمام مدل‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اپل شب گذشته در رویداد Time Flies از اپل واچ سری ۶ در رنگ‌های جدید و با سنسور سنجش غلظت اکسیژن خون و پردازنده سریع تر رونمایی کرد. اپل همچنین اعلام کرد که تمام مدل‌های اپل واچ سری ۶ به چیپ U1 مجهز شده اند که سال قبل همراه با آیفون ۱۱ معرفی شد. اما این تراشه چه مزایایی برای اپل واچ جدید به همراه خواهد داشت؟

چیپ U1 با استفاده از نوعی فناوری موقعیت یابی به نام باند فوق سریع (Ultra Wideband) موقعیت مکانی دیوایس را با دقت بالا و با در نظر گرفتن لوازم اطراف تشخیص می‌دهد. به عبارت دیگر دیوایس‌های مجهز به U1 می‌توانند موقعیت دقیق خود را نسبت به دیگر دیوایس‌های اتاق با دقت بسیار بالا محاسبه کنند.

آیفون ۱۱ با استفاده از همین فناوری نزدیک ترین دیوایس برای اشتراک گذاری فایل را به عنوان اولین گزینه در لیست نمایش داده و قابلیت AirDrop را بهبود می‌بخشد. حالا اپل برای اولین بار این تراشه را به اپل واچ آورده تا توانایی‌های این ساعت هوشمند را بیش از پیش افزایش دهد.

اپل واچ سری ۶

تراشه U1 علاوه بر AirDrop، قابلیت Car Key را هم بهبود می‌دهد که با آیفون ۱۱ معرفی شد و حالا به اپل واچ سری ۶ هم راه یافته است. به کمک قابلیت Car Key کاربر می‌تواند کلید فیزیکی ماشین را با  آیفون یا اپل واچ جایگزین کند. به لطف U1 دیگر حتی لازم نیست برای باز کردن قفل ماشین یا روشن کردن آن زحمت بیرون آوردن گوشی از جیب را کشید.

بر اساس برخی شایعه‌ها، اپل AirTag را نیز به تراشه U1 مجهز کرده تا امکان شناسایی مکان دقیق دیوایس‌ها حتی در حالت آفلاین را فراهم کند. AirTag محصول جدید اپل است که با متصل کردن آن به لوازم شخصی مثل کول پشتی و حتی ماشین می‌توانید موقعیت مکانی دقیق آنها را با استفاده از اپ Find My پیدا کنید.

اپل همچنین در حال توسعه فریم‌وری به نام NearbyInteraction است که توسعه دهندگان می‌توانند به کمک آن موقعیت آیفون‌های نزدیک را به دست آورده و تعاملات جدید بین کاربران را امکان پذیر کنند. اپل اطلاعات زیادی در مورد این فریم‌ور منتشر نکرده اما ممکن است آنرا در آینده در قالب آپدیت به watchOS اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی