ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک اگزینوس ۱۰۰۰ از قدرت بالاتر نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ و A13 حکایت دارد

طبق اطلاعات جدید، چیپ اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ قدرت بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد داشت و در پرچمداران ۲۰۲۱ این برند کره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. افشاگر مطرح دنیای فناوری، «Ice Universe» اخیرا ادعا کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

طبق اطلاعات جدید، چیپ اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ قدرت بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد داشت و در پرچمداران ۲۰۲۱ این برند کره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افشاگر مطرح دنیای فناوری، «Ice Universe» اخیرا ادعا کرده که چیپ‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۱۰۰۰ دارای معماری با چیدمان ۱+۳+۴ هسته خواهند بود، بنابراین این دو پردازنده از یک هسته اصلی، سه هسته قدرتمند و چهار هسته با مصرف انرژی بهینه بهره می‌برند.

ARM چند وقت پیش از طراحی هسته CPU جدید خود با نام Cortex-A78 رونمایی کرد که ۲۰ درصد عملکرد بالاتر یا تا ۵۰ درصد مصرف انرژی کمتر با حفظ عملکرد دارد. در حالی که شاید این هسته عملکرد چندان قابل توجهی نداشته باشد، این کمپانی که انویدیا آن را تصاحب می‌کند، از هسته قدرتمند X1 نیز رونمایی کرد که نتیجه برنامه CXC محسوب می‌شود.

این هسته جدید در مقایسه با Cortex-A78 تا ۲۱ درصد و نسبت به Cortex-A77 تا ۳۰ درصد عملکرد بالاتری دارد. این هسته ابعاد بزرگتری در مقایسه با A78 داشته و همچنین انرژی بیشتری مصرف می‌کند، بنابراین نباید منتظر استفاده از چندین هسته X1 در یک چیپست باشیم.

اگزینوس ۱۰۰۰

با توجه به موارد بالا، انتظار می‌رود اگزینوس ۱۰۰۰ به یک هسته X1 برای اجرای فعالیت‌های سنگین، سه هسته Cortex-A78 برای فعالیت‌های روزانه و چهار هسته Cortex-A55 برای فعالیت‌های سبک مجهز شود. در حال حاضر اطلاعات مربوط به این چیپ تایید نشده، با این حال شاید در گوشی‌های سری گلکسی S21 مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر ادعای این افشاگر، امتیاز پردازنده‌های آینده سامسونگ و کوالکام در بنچمارک Geekbench نیز مشخص شده است. اگزینوس ۱۰۰۰ در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱۳۰۲ و ۴۲۵۰ را کسب کرده و امتیاز اسنپدراگون در این بخش‌ها به ترتیب برابر ۱۱۵۹ و ۴۰۹۰ است که ادعای Ice universe را تایید می‌کند.

برای مقایسه بد نیست به عملکرد چیپست A13 Bionic اپل اشاره کنیم که در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench به ترتیب امتیاز ۱۳۲۷ و ۳۳۶۹ را کسب کرده که بسیار نزدیک به نماینده سامسونگ است.

با توجه به اینکه انتقادها از عملکرد پایینتر و مصرف انرژی بالاتر پردازنده‌های اگزینوس در مقایسه با اسنپدراگون بالا گرفته و همچنین فروش چیپ‌های سامسونگ در بازار موبایل با کاهش روبه‌رو شده، تمرکز روی نسل بعدی آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ وظیفه تولید اسنپدراگون ۸۷۵ را برعهده گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

    الکیییییی نه بابا زرت سامسونگ با اگزوزش

  • amirka0098
    amirka0098 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

    وقتی سامسونگ عصبانی میشه ?

مطالب پیشنهادی