ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گروه Ant
تکنولوژی

«گروه Ant» با جذب سرمایه ۳۵ میلیارد دلاری رکورد عرضه اولیه سهام را می‌شکند

«گروه Ant» که یکی از کمپانی‌های میلیاردر معروف «جک ما» محسوب می‌شود، به دنبال جذب سرمایه ۳۵ میلیارد دلاری از عرضه اولیه سهام (IPO) است که آن را بالاتر از «آرامکو» عربستان سعودی قرار می‌دهد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۲

«گروه Ant» که یکی از کمپانی‌های میلیاردر معروف «جک ما» محسوب می‌شود، به دنبال جذب سرمایه ۳۵ میلیارد دلاری از عرضه اولیه سهام (IPO) است که آن را بالاتر از «آرامکو» عربستان سعودی قرار می‌دهد.

Ant بازوی فین‌تک «علی بابا» بوده که اخیرا ارزش آن به ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده که ۲۵ میلیارد دلار از تخمین قبلی بیشتر است. این کمپانی پرداخت موبایلی که در بورس شانگهای و هنگ کنگ ثبت شده، می‌تواند تبدیل به بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ شود و رکورد شرکت نفتی آرامکو را بشکند.

پس از اینکه رگولاتورها تراکنش‌های Ant با علی بابا و دلایل آن برای عرضه عمومی سهام را مورد بررسی قرار دادند، این کمپانی هفته گذشته موفق به کسب تاییدیه برای ثبت در بازار بورس شانگهای شد. این شرکت که مقر آن در «هانگژو» قرار دارد، منتظر جلسه دادرسی سازمان بورس هنگ کنگ در روز پنجشنبه است. انتظار می‌رود عرضه اولیه سهام آن ماه آینده میلادی صورت بگیرد.

گروه Ant

گروه Ant در سال ۲۰۱۴ برای اجرای «علی پی» به عنوان یک سرویس پرداخت دیجیتال شکل گرفت که نزدیک به ۱ میلیارد کاربر در چین از آن استفاده می‌کنند و عمده درآمد آن مربوط به وام‌های سریعی می‌شود که به مصرف‌کنندگان می‌دهد.

درآمد این کمپانی در نیمه اول سال جاری میلادی برابر با ۱۰.۵ میلیارد دلار بود که از این میزان، ۳.۱ میلیارد دلار آن سود خالص بود. مدیرعامل این شرکت به نام «اریک جینگ» در سال ۲۰۱۷ علت استفاده از یک حشره کوچک یعنی مورچه برای نامگذاری این کمپانی را ارائه سرویس به افراد کوچک عنوان کرده بود.

در حال حاضر علی پی دارای ۷۱۱ میلیون کاربر فعال روزانه است که اکثر آن‌ها در چین قرار دارند و برای خرید همه چیز از قهوه گرفته تا دستگاه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. پرداخت‌های صورت گرفته توسط این سرویس در مدت زمان ۱۲ ماه برابر ۱۷ تریلیون دلار بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی