ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای شناسایی تهدیدات بیولوژیکی رونمایی کرد

مایکروسافت اعلام کرد سیستم Premonition که بوسیله سنسورها و ربات‌ها حشرات ناقل بیماری مثل پشه‌ها را مطالعه کرده و در مورد شیوع بیماری‌های واگیردار هشدار می‌دهد، به زودی به شکل محدود آزمایش خواهد شد. مایکروسافت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت اعلام کرد سیستم Premonition که بوسیله سنسورها و ربات‌ها حشرات ناقل بیماری مثل پشه‌ها را مطالعه کرده و در مورد شیوع بیماری‌های واگیردار هشدار می‌دهد، به زودی به شکل محدود آزمایش خواهد شد.

مایکروسافت می‌گوید هدف از طراحی Premonition راه اندازی سیستمی برای نظارت بر بیماری‌های واگیردار است که مثل یک سیستم هواشناسی عمل می‌کند. مایکروسافت اولین بار سال ۲۰۱۵ از این پروژه رونمایی کرد که حالا پس از گذشت پنج سال پیشرفت‌های زیادی کرده است.

تمرکز Premonition در حال حاضر شناسایی بیماری‌هایی است که توسط پشه‌ها شیوع پیدا می‌کنند. مایکروسافت مجوز نصب این سیستم در مقر «ردموند» را داده تا محققان بتوانند ربات‌ها و یادگیری ماشینی را بهبود داده و داده‌های جمع‌آوری شده را تحلیل کنند. در این آزمایش قرار است پشه‌های ناقل بیماری مورد مطالعه قرار گیرند، اما هدف بزرگ‌تر نظارت بر تمام زیست بوم است.

مایکروسافت می‌گوید سیستم Premonition تاکنون بیش از ۸۰ تریلیون جفت‌باز از مواد ژنتیکی تهدیدات بیولوژیکی را اسکن کرده است. «Ethan Jackson»، رییس ارشد Premonition می‌گوید: «حدوداً پنج سال قبل دیدیم ربات‌ها، هوش مصنوعی و رایانش ابری به نقطه عطفی رسیدند که امکان نظارت بر زیست بوم به روش‌های کاملاً جدید و در مقیاس‌های کاملاً نو را امکان پذیر می‌کرد.»

جکسون شیوع ویروس ابولا در سال ۲۰۱۴ را نقطه شروع توسعه سیستم Premonition اعلام می‌کند. سال ۲۰۱۶ که ویروس زیکا شیوع پیدا کرد، مایکروسافت وسیله رباتیک کوچکی را ساخته بود که می‌توانست به طور خودکار پشه‌ها را شناسایی کرده و بگیرد. این سیستم پس از شناسایی پشه می‌تواند در کسری از ثانیه در مورد به دام انداختن یا آزادسازی آن تصمیم گیری کند. جسکون می‌گوید سیستم مورد بحث در یک شب موفق شد ۱۰ هزار پشه را شناسایی کند.

Premonition کاملاً از پلتفرم Azure برای فراهم کردن فضای ذخیره‌سازی و قدرت پردازشی استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲ مهر ۱۳۹۹

    ساتیا نادلا مایکروسافت رو از یک شرکت بزرگ نرم افزاری و بازیسازی تبدیل کرده به یک ابرشرکت زیرساختی در آی تی که کسب و کارهای متنوعی در زمینه های مختلف داره.

مطالب پیشنهادی