ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی‌های موبایلی که برپایه قوانین فیزیک ساخته شده‌اند

تعداد بسیار زیادی بازی در گوشی موبایل داریم که فیزیک محور هستند. بازی‌های فیزیک محور برای حتی چند لحظه، فکر شما را درگیر کرده و باعث می‌شوند که به مشکلات و درگیری‌های روزمره خود فکر ...

متین بهروزی
نوشته شده توسط متین بهروزی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

تعداد بسیار زیادی بازی در گوشی موبایل داریم که فیزیک محور هستند. بازی‌های فیزیک محور برای حتی چند لحظه، فکر شما را درگیر کرده و باعث می‌شوند که به مشکلات و درگیری‌های روزمره خود فکر نکنید.

فیزیک جهت واقعی‌سازی بازی استفاده می‌شود. تقریبا همه چیز در یک بازی موبایل (یا هر بازی در هر پلتفرمی) از قوانین فیزیک پیروی می‌کند. در این مطلب، قصد داریم تا به شما ۱۰ بازی پازل گوشی که برپایه قوانین فیزیک ساخته شده‌اند را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید:

۱- Leo's Fortune

Leo's Fortune بازی منتخب گوگل پلی بوده و در سبک معمایی و ماجراجویی است. در این بازی شما در نقش لئو هستید که سکه‌هایتان دزدیده شده و باید طی ۲۴ مرحله و ۵ فصل سکه‌های لئو را پیدا کنید. در هر مرحله، تعدادی سکه به عنوان ردیاب وجود دارد که اگر همه آنها را به دست آورید، امتیاز بیشتری بعد از اتمام مرحله کسب می‌کنید.

Leo's Fortune به خاطر گرافیک بالا، فضاسازی خارق‌العاده و همچنین طراحی مراحل بسیار دقیق یکی از بهترین بازی‌های پازل مبتنی بر فیزیکی است که می‌توانید تجربه‌اش کنید.

این بازی برای سیستم عامل های اندروید و IOS به قیمت ۵ دلار در دسترس است. جالب است بدانید که پس از انتشار روی موبایل‌ها، Leo's Fortune به قدری بازخورد مثبت داشت که عوامل سازنده تصمیم گرفتند که آن را برای کنسول و ویندوز هم عرضه کنند.

Leo's Fortune

Leo's Fortune

سازنده: 1337 & Senri LLC قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 326.95 مگابایت زبان:

۲- Heart Box

اگر در Cut the Rope وظیفه داشتید آب نباتی را به شخصیت داستان برسانید، در Heart Box باید با همان قوانین فیزیک یک دستگاه را شارژ کنید. در Heart Box تنها یک وظیفه دارید؛ کاراکتر داستان را به جعبه شارژرش برسانید تا شارژ شود.

معماهای بازی پیرامون تغییرات محیط می چرخند. در هر مرحله جسم های سیاه و زردی وجود دارند که اگر روی شان کلیک کنید نابود شده و هر چیزی که به آن ها تکیه داده به پایین می افتد. بنابراین باید به گونه ای از این ویژگی استفاده کنید تا نهایت شخصیت داستان به جعبه برسد.

این بازی پازل آفلاین در حال حاضر برای سیستم عامل‌های اندروید، IOS و ویندوز به صورت رایگان در دسترس است.

Heart Box - physics puzzles

Heart Box - physics puzzles

سازنده: RAD BROTHERS قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 55.1 / 8.7 مگابایت زبان:

۳- Brain It On

این بازی، یکی از معمایی‌ترین و چالش برانگیزترین بازی‌های موبایل است. هدف در این بازی این است که در هر مرحله، کاری که به شما گفته شده را با رسم اشکال مختلف هندسی انجام دهید. بر خلاف مکانیک ساده بازی، Brain It On با فکرتان کار دارد و هر آنچه که از یک بازی معمایی مرحله‌ای انتظار دارید را برای شما برآورده می‌کند. این بازی به صورت آفلاین بوده، نیاز به اینترنت ندارد و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

بازی Brain It On هم اکنون برای سسیتم عامل‌های اندروید و IOS به صورت رایگان در دسترس است.

Brain It On

Brain It On

سازنده: Orbital Nine قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 30.45 مگابایت زبان:

۴- Supertype

بازی Supertype از لحاظ گیمپلی و مکانیک شبیه به Brain It On بوده و سبکی معمایی و مرحله‌ای دارد. هدف بازی این است که با تایپ کردن حروف انگلیسی، تعدادی نقطه سیاه و سفید به دست آورید. بر خلاف مکانیک ساده بازی، مراحل آن بسیار چالش برانگیز و هیجان انگیز است. این بازی نیز به صورت آفلاین بوده و نیازی به اینترنت ندارد.

بازی Supertype هم اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS به قیمت ۲ دلار در دسترس است.

Supertype

Supertype

سازنده: Phillip Stollenmayer قیمت: ۲ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 36 مگابایت زبان:

۵- Badland Brawl

Badland Brawl در سبک استراتژی و کارتی بوده و می‌توان گفت که ترکیبی از دو بازی Angry Birds و Clash Royale است . در این بازی شما با کارت‌هایی که در اختیار دارید، به جنگ با حریفتان می‌روید و هدف شما این است که برج دشمن را خراب کنید.

این بازی آنلاین است و شما برای بازی نیاز به اینترنت دارید.  برنامه ریزی درست و دقیق، استفاده درست از کارت‌ها و مهمتر از همه ذهن خوانی حریف ابزار شما برای پیروزی در نبرد است.

این بازی پازل هم اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS به صورت رایگان در دسترس است و البته پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هم دارد.

Badland Brawl

Badland Brawl

سازنده: Frogmind قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 128.07 مگابایت زبان:

۶- Where's My Water 2

این بازی یکی از محبوب‌ترین عنوان‌ها بین بازی‌های موبایل است که توسط کمپانی دیزنی ساخته شده. در Where's My Water 2 شما باید با استراتژی دقیق، آب را از بین موانع عبور داده و به تمساح منتظر آب برسانید. مراحل طوری طراحی شده‌اند که بازی برای همه سنین مناسب هستند. داشتن ذهن قوی و برنامه‌ریزی دقیق به شما در رد کردن مراحل این بازی کمک شایانی می‌کند.

بازی پازل Where's My Water 2 هم اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

Where's My Water 2

Where's My Water 2

سازنده: Disney قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 183.2 / 98.69 مگابایت زبان:

۷- Splitter Critters

سبک Splitter Critters پازل و معمایی است و در آن این قدرت را دارید که دنیا را به چند بخش تقسیم کنید. هدف این است که موجودات فضایی را با تقسیم کردن دنیا به سفینه‌شان برسانید، بدون اینکه به هیولا یا موانع دیگر برخورد کنید. Splitter Critters بر خلاف ماورایی بودنش، بازی بسیار رنگارنگ و شادی است و تا به حال یکبار جایزه برده است. البته از فضاسازی بی‌نظیر بازی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ چرا که بسیار زیبا طراحی شده است.

بازی پازل Splitter Critters برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS و همچنین ویندوز و نینتندو به قیمت ۳ دلار در دسترس است.

Splitter Critters

Splitter Critters

سازنده: RAC7 Games قیمت: ۲.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید، iOS، ویندوز و نینتندو حجم: 68/138.5 مگابایت زبان:

۸- Shatterbrain

بازی آفلاین Shatterbrain به نوعی ادامه معنوی Brain It On بوده و همان مکانیک‌ها را این بار به شکلی متفاوت پیاده کرده است. در Shatterbrain با طراحی اشکال مختلف باید اشیا رنگی را بشکنید. چگونه؟ به خاطر حضور جاذبه، در بازی هر جسمی را که طراحی کنید به سمت پایین می‌افتد.

بنابراین شکل این اجسام باید به‌گونه‌ای باشد تا در هنگام سقوط به اشیا رنگی برخورد کنند و آن‌ها را بکشنند. البته با یک شرط: بدون برخورد به اشیا سیاه. در محیط اجسام سیاهی وجود دارند که با ضربه به آن‌ها می‌بازید و مجبورید از اول مرحله را تکرار کنید.

Shatterbrain

Shatterbrain

سازنده: Orbital Nine Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 254.3 / 76.25 مگابایت زبان:

۹- Six

به جرات بازی Six یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های پازلی است. یک شش ضلعی روی ساختمانی از قطعات گوناگون قرار گرفته و اگر انگشتتان را روی هر کدام از این قطعه‌ها بگذارید‌، از بین می‌روند. بنابراین باید سعی کنید تا بدون افتادن شش ضلعی به پایین، بیشترین اجسام ممکن را از بین برده و رکورد بزنید.

این بازی پازل هم اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS به صورت رایگان در دسترس است.

Six

Six

سازنده: Gram Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 36.2 مگابایت زبان:

۱۰- World Of Goo

بازی پازل

آخرین بازی از این لیست، دیگر نامی آشناست حتی برای کسانی که پی سی گیمر هستند. شما در این بازی باید با تعدادی توپ کوچک سیاه (Goo) پل یا سازه‌های دیگر بسازید. هدف این است که این توپ‌های سیاه، به یک نقطه معینی برسند. البته شما این چالش را پیش رو دارید که حداقل توپ‌های ممکن را استفاده کنید. سبک بازی معمایی و پازل است و جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

این بازی پازل هم اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS، تمام سیستم عامل‌های کامپیوترها، بلک بری و نینتندو در دسترس می‌باشد.

World Of Goo

World Of Goo

سازنده: 2D Boy قیمت: ۴.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 49/119 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ezio_71
    ezio_71 | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    فقط همون اولی

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲ مهر ۱۳۹۹

    سلام
    ای کاش به آفلاین یا آنلاین بودنشون مثل همیشه اشاره می کردید . به هر حال تشکر
    Leo's Fortune بازی فوق العاده ای هست .

مطالب پیشنهادی