ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD از پردازنده‌های رایزن و Athlon 3000 سری C رونمایی کرد

معماری زن و فرایند ۱۴ نانومتری TSMC در قالب پردازنده‌های سری C رایزن و اتلون ۳۰۰۰ به لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک راه پیدا می‌کند. این پردازنده‌های جدید تا ۴ هسته و ۸ ترد با معماری «زن‌پلاس» داشته ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

معماری زن و فرایند ۱۴ نانومتری TSMC در قالب پردازنده‌های سری C رایزن و اتلون ۳۰۰۰ به لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک راه پیدا می‌کند. این پردازنده‌های جدید تا ۴ هسته و ۸ ترد با معماری «زن‌پلاس» داشته و با موتور گرافیکی یکپارچه وگا (Vega) همراه شده‌اند.

تراشه‌های سری C با توجه به گسترش روز افزون بازار کروم‌بوک‌ها، به پردازنده‌های سری اتلون A که دارای فرایند ۲۸ نانومتری هستند و معماری بریستول بریج (Bristol Bridge) دارند می‌پیوندند.

تراشه رایزن 7 3700C به عنوان پرچم‌دار سری C از هسته پردازشی ۱۲ نانومتری با معماری زن‌پلاس برخوردار است که با فرکانس پایه ۲.۳ گیگاهرتزی کار می‌کنند و تا ۴ گیگاهرتز نیز اوج می‌گیرد. این تراشه که با ۱۰ واحد پردازشی وگا همراه شده، ۶ مگابایت حافظه کش دارد و توان حرارتی (TDP) آن ۱۵ وات است.

رایزن 3 3250C دو هسته و ۸ ترد دارد که فرکانس پایه آن ۲.۶ گیگاهرتز بوده و بالاتر از مدل پرچم‌دار است؛ اما فرکانس بوست آن پایین‌تر بوده و به ۳.۵ گیگاهرتز می‌رسد. این تراشه دارای ۳ واحد پردازشی وگا و ۵ مگابایت حافظه کش است.

ای‌ام‌دی همچنین دو پردازنده ۱۵ واتی سری C از خانواده اتلون ۳۰۰۰ را نیز معرفی کرد. اتلون Gold 3150C دارای هسته‌های ۲ رشته‌ای است که در فرکانس پایه ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند و تا ۳.۳ گیگاهرتز نیز بالا می‌رود. این تراشه ۵ مگابایت حافظه کش و ۳ واحد پردازشی وگا با سرعت کلاک ۱۱۰۰ مگاهرتز دارد. دیگر پردازنده یعنی اتلون Silver 3050C دارای دو هسته بدون ترد و فرکانس پایه و بوست ۲.۳ و ۳.۲ گیگاهرتز است. این پردازنده هم ۲ واحد پردازشی وگا با کلاک ۱۱۰۰ مگاهرتز دارد

ای‌ام‌دی بنچمارک‌های رایزن ۳۰۰۰ سری C را با پردازنده A6-9220C مقایسه کرده و به اشتراک گذاشته است. بنچمارک‌های AMD تفاوت قابل توجهی را در این مقایسه نشان می‌دهد اما باید به این نکته توجه داشت همیشه باید به نتایج بنچمارک‌هایی که شرکت‌ها منتشر می‌کنند با کمی تردید نگاه کرد. AMD بنچمارک این پردازنده‌ها را با محصولات اینتل به عنوان رقیب اصلی مقایسه نکرد اما وعده داد که اطلاعات مقایسه‌ای اینتل و دیگر شرکت‌ها را در آینده منتشر خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی