ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از پردازنده‌های جدید مخصوص اینترنت اشیا و رایانش لبه‌ای رونمایی کرد

اینتل از پردازنده‌های جدیدی رونمایی کرده که به گفته این شرکت هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، عملکرد بلادرنگ بهتر و مزایای امنیتی را برای اینترنت اشیا و رایانش لبه‌ای به ارمغان می‌آورند. اینتل از پرازنده‌های جدید نسل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اینتل از پردازنده‌های جدیدی رونمایی کرده که به گفته این شرکت هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، عملکرد بلادرنگ بهتر و مزایای امنیتی را برای اینترنت اشیا و رایانش لبه‌ای به ارمغان می‌آورند.

اینتل از پرازنده‌های جدید نسل یازدهم Core Processors، سری Atom x6000E، پنتیوم، سلرون N و سری J مخصوص رایانش لبه‌ای رونمایی کرد. اینتل می‌گوید پردازنده‌های نسل یازدهم Core برای اینترنت اشیا بهینه شده‌اند و پردازش سریع‌تر، بینایی رایانه‌ای و تأخیر کم در پردازش قطعی (Deterministic Processing) را به ارمغان می‌آورند.

به گفته اینتل پردازنده‌های نسل یازدهم سری Core در وظایف تک رشته‌ای ۲۳ درصد، در وظایف چند رشته‌ای ۱۹ درصد و در وظایف گرافیکی تا ۲.۹۵ برابر عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل دارند. پردازنده‌های این سری توانایی پردازش حداکثر ۴۰ استریم ویدیو در رزولوشن 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته و قادر به خروجی ویدیو در چهار کانال 4K یا دو کانال 8K را دارند.

اینتل می‌گوید پردازنده‌های Core برای بکارگیری در سیستم‌های صنعتی، سیستم‌های اعلانات دیجیتال هوشمند، سامانه‌های تسویه حساب (Checkout) در خرده فروشی‌ها و هتل‌ها، نسل بعد دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی و سیستم‌های تشخیص بیماری در مراکز درمانی کاربردی خواهند بود.

چیپ‌های جدید سری Atom x6000E، پنتیوم، سلرون N و سری J اولین پردازنده‌های اینتل هستند که مخصوص اینترنت اشیا بهینه‌سازی شده‌اند. به گفته اینتل این پردازنده‌ها پردازش بلادرنگ و بهره وری بهتر را به ارمغان آورده و برای بکارگیری در محصولاتی همچون ربات‌های صنعتی و همچنین صنایع شیمی، نفت و انرژی کاربردی خواهند بود.

اینتل به اهمیت اینترنت اشیا برای این شرکت اشاره کرد و گفت تا سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰ درصد از شرکت‌ها به رایانش لبه‌ای احتیاج پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی