ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه‌های اجتماعی و تحریم کنندگان برای مبارزه با نفرت پراکنی به توافق رسیدند

پس از تحریم نمایش تبلیغ در فیسبوک از سوی صدها شرکت بزرگ، این شبکه اجتماعی در کنار توییتر و یوتیوب موافقت خود را برای کنترل محتوای نفرت پراکن و جعلی در فضای مجازی اعلام کرده‌‌اند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

پس از تحریم نمایش تبلیغ در فیسبوک از سوی صدها شرکت بزرگ، این شبکه اجتماعی در کنار توییتر و یوتیوب موافقت خود را برای کنترل محتوای نفرت پراکن و جعلی در فضای مجازی اعلام کرده‌‌اند و قرار است گام‌هایی در این مسیر بردارند.

از حدود سه ماه قبل و در پی تظاهرات ضد نژادپرستی پس از مرگ «جورج فلوید»، بسیاری از تبلیغ کنندگان فیسبوک را تحریم کردند. این تبلیغ کنندگان، سالها است نسبت به عملکرد رسانه‌های اجتماعی شکایت دارند و بر این باور هستند که این شبکه‌‌های اجتماعی، تبلیغات آنها را در کنار محتوای نفرت انگیز، اخبار جعلی و سایر محتواهای مضر، به نمایش در می‌آورند.

هرچند آن زمان فیسبوک اعلام کرد که در برابر فشارهای مالی تسلیم نمی‌شود اما اخیرا کمپانی وی، یوتیوب و فیسبوک با «فدراسیون جهانی تبلیغات دهندگان» به توافقی برای کاهش نفرت پراکنی در این رسانه‌ها دست یافته‌اند. بر اساس این توافق تعریف مشترکی برای محتوای مضر اعم از نفرت انگیز، زورگویی، جعلی و نادرست تدوین می‌شود و پلتفرم‌های مختلف استانداردهای مشترکی را برای گزارش این دست مطالب در پیش خواهند گرفت.

شبکه‌های اجتماعی قبلا هم روش‌هایی را برای مبارزه با نفرت پراکنی در پیش گرفته بودند که شامل بررسی و بازبینی محتوا توسط ممیزهای بیرونی و فراهم کردن امکاناتی برای کنترل بیشتر تبلیغ کنندگان روی محتوایی است که در کنار تبلیغات نمایش داده می‌شود. «لوئیس دی کومو»، معاون اجرایی «Unilever»، یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان جهان گفت:

«در مرحله‌ای بسیار مهم برای حفظ اعتماد کاربران در فضای مجازی هستیم. با وجودی که تغییرات یک شبه اتفاق نمی‌افتد، گامی بزرگ برای حرکت در مسیر تغییر برداشته شده است.»

«کارولین اورسون»، معاون فیسبوک اعلام کرد که چنین توافق‌نامه‌هایی در صنعت تولید محتوای آنلاین باعث می‌شود،‌ کار در مسیر و چارچوب درستی حرکت کند و همه با زبانی واحد به مبارزه با محتوای نفرت انگیز و جعلی بپردازند. البته گروه‌های حامی تحریم فیسبوک، خواهان وضع مقررات سخت گیرانه‌تری برای شبکه های اجتماعی هستند ولی آنها نیز از این توافق استقبال کردند هرچند تردید دارند که کار به سرانجام برسد.

بی‌شک چنین تعهداتی علاوه بر جامع بودن، باید قابلیت اجرایی سازی نیز داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که وعده‌ای پوچ نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی