ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپاتیفای می‌خواهد پادکست‌های انحصاری خود را تبدیل به فیلم و سریال کند

اسپاتیفای می‌خواهد برخی از پادکست‌های اختصاصی خود را تبدیل به سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی کند. این کمپانی اخیرا از همکاری با Chernin Entertainment خبر داده است که قبلا سابقه تولید فیلم‌هایی نظیر Ford v ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

اسپاتیفای می‌خواهد برخی از پادکست‌های اختصاصی خود را تبدیل به سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی کند. این کمپانی اخیرا از همکاری با Chernin Entertainment خبر داده است که قبلا سابقه تولید فیلم‌هایی نظیر Ford v Ferrari ،Hidden Figures و New Girl را برعهده داشته و حالا براساس محتویات انحصاری اسپاتیفای، فیلم و سریال می‌سازد. این همکاری بدان معناست که Chernin زودتر از هر شرکت دیگری می‌تواند ایده‌های ساخت فیلم براساس محتویات اسپاتیفای را شنیده و در صورت تمایل، حق ساخت آن‌‌ها را به دست آورد. اسپاتیفای ضمنا افزوده که اکنون ۲۵۰ شوی انحصاری دارد که Chernin می‌تواند کار را با آن‌ها آغاز کند.

Chernin در بیانیه خود راجع به این همکاری گفته: «اسپاتیفای یکی از غنی‌ترین کتاب‌خانه‌های مالکیت معنوی را در جهان در اختیار دارد و این کتاب‌خانه روز به روز پرمحتواتر می‌شود. این گنجینه محتوایی در کنار شتاب بالای از راه رسیدن صداها و داستان‌ها جدید، فرصت‌هایی معرکه در اختیارمان قرار می‌دهد تا این داستان‌ها و مالکیت‌های معنوی اعتیادآور را تبدیل به محتویاتی بصری کنیم».

تبدیل کردن پادکست به فیلم و برنامه تلویزیونی، از پیش به عنوان راهکاری درآمدزا برای کمپانی‌ها پذیرفته شده است. چرنین، اسپاتیفای و Pineapple Street Media همین حالا مشغول همکاری در ساخت یک اقتباس تلویزیونی از پادکست پلیسی-جنایی The Clearing هستند و پیشتر هم پادکست Homecoming را به سریالی تبدیل کرده‌اند که به صورت اختصاصی در سرویس Prime Video آمازون پخش می‌شود.

تولید پادکست به مراتب کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر از ساخت شوهای تلویزیونی است و با ساخت آن‌ها، استودیوها می‌توانند از ارزش یک داستان، پیش از اینکه سرمایه‌گذاری کلانی روی ورژن تلویزیونی آن انجام شود،‌ باخبر گردند. حتی ستاره‌های دنیای سینما، مانند رامی ملک هم حالا راه‌شان را به پادکست‌های تخیلی باز کرده‌اند و با تثبیت جایگاه خود به عنوان ستاره‌های دنیای صوت، ممکن است از اقتباس‌های بصری نیز سر در آورند.

همکاری اسپاتیفای با چرنین بدان معناست که این غول استریم موسیقی، حالا یک کمپانی تولیدکننده معتبر در اختیار دارد که همواره به دنبال فرصت‌های جدید برای استفاده از محتویات اسپاتیفای می‌گردد و در عین حال، آن را از وارد شدن به دنیای پیچیده‌ی هالیوود بی‌نیاز می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی