ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل همراه اول: مصرف اینترنت همراه از سال گذشته تا امروز ۸۰ درصد رشد داشته است

مدیرعامل همراه در همایش رونمایی از کاربست‌های 5G در ایران با اشاره به ضرورت تأمین و تولید محتوای مجازی به موقع همراه با رشد فناوری در کشور گفت که باید زودتر به تولید محتوای بیشتر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۸

مدیرعامل همراه در همایش رونمایی از کاربست‌های 5G در ایران با اشاره به ضرورت تأمین و تولید محتوای مجازی به موقع همراه با رشد فناوری در کشور گفت که باید زودتر به تولید محتوای بیشتر فکر کرد. او به رشد ۸۰ درصدی مصرف دیتای مشترکین تلفن همراه از سال گذشته تا امسال خبر داد و تاکید کرد این حجم افزایش استفاده از اینترنت باید با افزایش تولید محتوا روبرو شود.

«مهدی اخوان بهابادی» باور دارد نیاز اصلی کشور این است که در کنار رشد فناوری اینترنت سیار تأمین محتوای منطبق با نیاز کشور با مشارکت همه دستگاههای متولی در اولویت قرار بگیرد.

او با اشاره به میانگین مصرف ۱۰ گیگابایت اینترنت در ماه کاربران اپراتورهای موبایل می‌گوید آمار همراه اول نشان می‌دهد که میزان مصرف اینترنت مشترکین آنها طی یک سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است. با ذکر همین نکته، این پرسش را مطرح کرد: «آیا تولید محتوا به این اندازه رشد یافته است؟ مردم بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنند و اقبال بیشتری به آن نشان می‌دهند ولی اگر این میزان مصرف در ماه‌ها و سال‌های آینده چند صد درصد دیگر رشد کند که احتمالا به آن درجه هم برسد، باید فکر کنیم که در حوزه محتوایی چطور ورود پیدا کنیم و آن را اعتلا ببخشیم.» به باور بهابادی در حوزه های محتوایی واکنش به موقعی نشان داده نمی شود و باید زودتر در این زمینه فکری کرد.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در راستای توسعه زیست بوم فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی امضا شد.

اهداف کلی این تفاهم‌نامه اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری کشور در توسعه اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، پاسخگویی اثربخش به نیازهای فناورانه در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و همچنین غلبه بر شرایط تحریم و رونق کسب‌ و کار ایرانی-اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی است.

اخوان بهابادی با اشاره به شبکه شاد می‌گوید که این پلتفرم با همکاری وزارت ارتباطات جان تازه‌ای گرفته و مصرف اینترنت مردم در شبکه شاد در حال حاضر به پهنای باند مصرفی ۲۱۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است: «این رقم تقریبا روزی ۱۵ تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه رشد می‌کند.»

به گفته اخوان بهابادی بهره برداری از نخستین Node‌های نسل پنجم تلفن همراه در شبکه همراه اول در دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.نیز به زودی در سه دانشگاه شریف، امیر کبیر و تهران راه اندازی می‌شوند تا دانشگاهیان با این فناوری آشنا شده و بتوانند به تجاری سازی آن فکر کنند: «در همراه اول بحث بومی سازی تجهیزات درحال انجام است و برخلاف نسل های سوم و چهارم تلفن همراه که تمرکز اپراتورها روی توسعه شبکه بود، در همراه اول مصمم هستیم 5G را با ظرفیت دانشگاهی کشور پیش ببریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۶ مهر ۱۳۹۹

    هورا باهاش میشه کلی موشک ساخت داد دست تروریست ها

    • نیما
      نیما | ۶ مهر ۱۳۹۹

      حرفت خیلی مسخرست

  • expire expre
    expire expre | ۶ مهر ۱۳۹۹

    قطعش کنید چه معنایی داره بکنید 4درصد چرا نت گسترش پیدا کنه این چه کاریه ببندید این محیط کثیف و خبیث رو ببندید زودتر ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? اینهمه سال هنوز نمیتونید دسترسی حداقل دانش آموزان خودتون رو به صورت یکسان و عادلانه به شبکه تحت کنترل خودتون برقرار کنید شما رکورد زدید

  • CCR
    CCR | ۶ مهر ۱۳۹۹

    با فیلتر حساب کردی یا بی فیلتر

مطالب پیشنهادی