ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرواز آزمایشی موفق اولین هواپیمای مسافربری هیدروژنی جهان

شرکت «ZeroAvia» که خود را پیشتاز هواپیماهای تجاری بدون کربن می‌داند، اخیرا ادعا کرده تست پرواز اولین هواپیمای مسافربری هیدروژنی جهان را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این پرواز آزمایشی در تاسیسات تحقیق و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰

شرکت «ZeroAvia» که خود را پیشتاز هواپیماهای تجاری بدون کربن می‌داند، اخیرا ادعا کرده تست پرواز اولین هواپیمای مسافربری هیدروژنی جهان را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

این پرواز آزمایشی در تاسیسات تحقیق و توسعه این کمپانی در شهر «کرنفیلد» بریتانیا صورت گرفته. مدیرعامل این شرکت به نام «وال مفتاخوف» در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«توصیف احساسی که این پرواز برای تیم ما و تمام افرادی که به پروازهای بدون آلایندگی علاقه دارند، ایجاد کرده، دشوار است. در حالی که چندین هواپیمای آزمایشی با استفاده از پیل‌های سوختی به عنوان منبع انرژی خود پرواز کرده‌اند، ابعاد این هواپیمای مسافربری نشان می‌دهد که مسافران در آینده می‌توانند با هواپیماهای بدون آلایندگی پرواز کنند.»

در این آزمایش یک هواپیمای «Piper» کلاس M با امکان حمل ۶ سرنشین به عنوان یک تاکسی موفق به بلند شدن از زمین، حرکت در آسمان و فرود شده است. ZeroAvia ادعا کرده که این پرواز آزمایشی اولین قدم برای حرکت از سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت پاک هیدروژنی به عنوان منبع اصلی انرژی هواپیماهای تجاری است.

هواپیمای مسافربری هیدروژنی

مقامات بریتانیا نسبت پرواز آزمایشی اولین هواپیمای مسافربری هیدروژنی جهان واکنش نشان داده‌اند‌ و اعلام کرده‌اند که چنین اقدامی آن‌ها را یک قدم به سمت آینده پایدار در سفرهای هوایی نزدیک می‌کند. «ندیم زهاوی»، وزیر صنعت و تجارت بریتانیا درباره این پرواز آزمایشی گفته:

«توسعه هواپیمایی که آلودگی کمتری تولید می‌کند، به بریتانیا برای رسیدن به هدف خود یعنی عدم تولید کربن تا سال ۲۰۵۰ کمک بزرگی خواهد کرد.»

پرواز آزمایشی اخیر ZeroAvia بخشی از پروژه «HyFlyer» این کمپانی محسوب می‌شود که یک برنامه تحقیق و توسعه بوده و مورد حمایت دولت بریتانیا است. بخشی از بودجه این پروژه توسط «موسسه تکنولوژی هوا و فضا» (ATI) دولت تامین می‌شود.

ZeroAvia علاوه بر انجام اولین پرواز آزمایشی، در حال کار روی اکوسیستم سوخت‌رسانی هیدروژنی فرودگاه (HARE) در فرودگاه کرنفیلد است. این اکوسیستم مشکلات مربوط به تامین سوخت هواپیماهای هیدروژنی را برطرف خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی