ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ۲۲ ساله شد؛ تغییر لوگوی صفحه اصلی با توجه به کرونا

گوگل تولد ۲۲ سالگی‌اش را با تغییر لوگو یا همان Doodle صفحه اصلی جشن گرفت. این تصویر با در نظر گرفتن کرونا ساخته شده و تفاوت‌های بسیاری با تصاویر سال‌های قبل دارد. دیروز (۶ شهریور، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

گوگل تولد ۲۲ سالگی‌اش را با تغییر لوگو یا همان Doodle صفحه اصلی جشن گرفت. این تصویر با در نظر گرفتن کرونا ساخته شده و تفاوت‌های بسیاری با تصاویر سال‌های قبل دارد.

دیروز (۶ شهریور، ۲۷ سپتامبر) تولد ۲۲ سالگی گوگل بود و لوگوی اصلی این شرکت موقتاً با تصویری که تفاوت زیادی با تصاویر سال‌های قبل دارد تعویض شد. گوگل معمولاً برای مناسبت‌ها و جشن‌ها از تصاویری استفاده می‌کند که به نوعی تاریخچه این شرکت را نشان می‌دهند یا جشن و شادی در کنار هم را به تصویر می‌کشند.

تصویری که غول موتورهای جستجو برای تولد ۲۲ سالگی‌اش انتخاب کرده تماس ویدیویی بین حرف G و پنج حرف دیگر را نشان داده و اهمیت فاصله گیری اجتماعی در دوران کرونا را گوشزد می‌کند. گوگل با این تصویر نشان می‌دهد که می‌توان با مسئولیت‌پذیری از حضور در مناسبت‌ها و گردهمایی‌های سنتی که بدون کنار هم بودن معنایی ندارند چشم پوشی کرد و به جای این کار از تماس تصویری استفاده نمود.

گوگل تقریباً ۲۲ سال قبل و زمانی که «سرگی برین» و «لری پیج»، دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه استنفورد مقاله‌ای در مورد آناتومی موتور جستجو منتشر کردند، متولد شد. این دو دانشجو در مقاله خود به نسخه اولیه موتور جستجوی مقیاس بزرگی به نام «Google» اشاره کردند که دیتابیس آن دست کم ۲۴ میلیون صفحه داشت.

گوگل با گذشت ۲۲ سال تغییرات قابل ملاحظه‌ای کرده است. موتور جستجوی این شرکت حالا در صفحه اصلی میلیون‌ها مرورگر جا خوش کرده و سایت مد نظر کاربر را بسته به کلمه یا عبارت سرچ شده از میان میلیاردها صفحه اینترنتی پیدا می‌کند. این شرکت همچنین از یک موتور جستجوی ساده به قدرتمندترین پلتفرم تبلیغات تبدیل شده و کمپانی مادر آن یعنی «آلفابت» در زمینه‌های مختلف از اتومبیل‌های خودران گرفته تا اپلیکیشن‌های اندروید فعالیت می‌کند.

جالب است بدانید کلمه «گوگل» به عنوان یک فعل سال ۲۰۰۶ به طور رسمی به دیکشنری انگلیسی آکسفورد اضافه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hosseinbu1000
    hosseinbu1000 | ۸ مهر ۱۳۹۹

    حیف ایران نداره???

  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۷ مهر ۱۳۹۹

    یادم میاد روزای اولی که گوگل تازه مشهور شده بود
    اون موقع خیلیا به اینترنت دسترسی نداشتن خودم برای اولین بار تو کافی نت با گوگل اشنا شدم
    اون موقع ها زمان سلطنت یاهو بود
    ایمیل و سرچ فقط یاهو
    اولین بار که گوگل کردم فهمیدم سادگی چقدر خوبه
    صفحه اول سرچ یاهو خیلی شلوغ و پر تبلیغات بود ولی صفحه گوگل ساده ساده
    کل صفحه سفید و یک کادر جستجو و آرم گوگل
    هنوزم همینطوره

  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۷ مهر ۱۳۹۹

    عالیه

مطالب پیشنهادی