ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ نصب برنامه‌ها از اپ استورهای شخص ثالث را آسان‌تر می‌کند

گوگل اعلام کرد اندروید ۱۲ نصب اپ‌ها از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث را آسان‌تر می‌کند. غول موتورهای جستجو می‌گوید این تغییر را به دلیل بازخورد توسعه دهندگان صورت داده است. کاربران اندروید حالا هم می‌توانند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

گوگل اعلام کرد اندروید ۱۲ نصب اپ‌ها از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث را آسان‌تر می‌کند. غول موتورهای جستجو می‌گوید این تغییر را به دلیل بازخورد توسعه دهندگان صورت داده است.

کاربران اندروید حالا هم می‌توانند اپ‌ها را از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث مثل گلکسی استور سامسونگ نصب کنند. حال گوگل در واکنش به بازخورد توسعه دهندگان می‌خواهد قابلیت‌هایی به اندروید ۱۲ اضافه کند که «استفاده از اپ استورهای متفرقه را برای کاربران آسان‌تر کرده و در عین حال مانع از نقض قوانین امنیتی اندروید شود.»

آنطور که در ادامه بیانیه آمده گوگل فعلاً برنامه‌ای برای تغییر سیاست‌های پرداخت درون برنامه‌ای در پلی استور ندارد. این شرکت اعلام کرد که «تمامی توسعه دهندگانی که از طریق اپ‌ها آیتم‌های دیجیتالی می‌فروشند باید از سیستم پرداخت گوگل استفاده کنند.» اپ‌هایی که از سیستم پرداخت گوگل برای فروش آیتم‌های دیجیتالی درون برنامه‌ای استفاده نمی‌کنند تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) فرصت دارند تا از این سیستم استفاده کنند.

گوگل اشاره می‌کند که این سیاست تقریباً ۳ درصد از توسعه دهندگان اپ را در پلی استور تحت تأثیر قرار خواهد داد و از این سه درصد، ۹۷ درصد در حال حاضر از سیستم پرداخت گوگل پلی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. نتفلیکس و اسپاتیفای از جمله شرکت‌هایی هستند که از سیستم پرداخت گوگل پلی استفاده نکرده و مستقیماً هزینه اشتراک سرویس‌ها را از کاربران دریافت می‌کنند. پس از اجرا شدن سیاست جدید این دسته از شرکت‌ها نیز باید ۳۰ درصد هزینه تراکنش پراخت‌های درون برنامه‌ای را به گوگل بدهند.

سیاست جدید احتمالاً در واکنش به حذف فورتنایت از پلی استور اتخاذ شده است. اواخر مرداد ماه امسال اپیک گیمز یک سیستم پرداخت جداگانه به نسخه‌های اندروید و iOS فورتنایت اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌داد سیستم‌های پرداخت اپ استور و پلی استور را برای خرید V-Bucks دور بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۸ مهر ۱۳۹۹

    عالی بود

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۸ مهر ۱۳۹۹

    امیدوارم حداقل یک اپدیت ساده با تغییرات جزئی نباشه .اندروید خیلی وقته روی ظاهر و رابط کاربری اندروید کار نکرده . از سال 2009 ظاهر اندروید همینه مخصوصاً قسمت نوار وظیفه ، باتری و ایکن سیگنال مخابراتی . امیدوارم یک تغییر گسترده ظاهری داشته باشد .

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۸ مهر ۱۳۹۹

      متریال دیزاین تغییر نبود؟

مطالب پیشنهادی