ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایدو
تکنولوژی

برنامه ریزی بایدو برای جذب سرمایه هنگفت و تقویت دستیار صوتی DuerOS

بایدو اعلام کرده به دنبال جذب سرمایه برای بخش کسب و کار زندگی هوشمند (SLG) خود است. این بخش پلتفرم صوتی «DuerOS» را در اختیار دارد و انتظار می‌رود ارزش آن پس از جذب سرمایه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

بایدو اعلام کرده به دنبال جذب سرمایه برای بخش کسب و کار زندگی هوشمند (SLG) خود است. این بخش پلتفرم صوتی «DuerOS» را در اختیار دارد و انتظار می‌رود ارزش آن پس از جذب سرمایه هنگفت به ۲.۹ میلیارد دلار برسد.

این بخش از بایدو به علت دستیار صوتی خود به نام «DuerOS»‌ شناخته شده که معادل الکسای آمازون است که اوایل سال ۲۰۱۹ روی ۲۰۰ میلیون اسپیکر هوشمند این شرکت و گجت‌های شخص ثالث نصب شده بود.

بایدو در سال ۲۰۱۹ موفق به فروش نزدیک به ۱۵ میلیون اسپیکر «Xiaodu» شد که آن را تبدیل به دومین کمپانی بزرگ در این بخش از بازار در چین می‌کند. در این کشور علی‌بابا در صدر قرار گرفته و شیائومی در رتبه سوم به چشم می‌خورد.

از سرمایه‌گذاران بخش صدای هوشمند می‌توان به «Citic Private Equity Funds Management» و همچنین یکی از بازوهای این کمپانی به نام «Baidu Capital» و همچنین «IDG Capital» اشاره کرد که البته میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها به صورت عمومی منتشر نشده است.

بایدو

چین در سال‌های اخیر شاهد افزایش همکاری میان کمپانی‌های اینترنتی و شرکت‌های فعال در صنایع دیگر مانند املاک، پزشکی، آموزشی و مالی بوده است.

طبق اعلام بایدو، انتظار می‌رود این معامله در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ نهایی شود. پس از تکمیل این معامله، بایدو دارای بیشترین سهم خواهد بود و حق رای بالایی خواهد داشت و همچنین به ادغام نتایج مالی ادامه می‌دهد.

رقابت اصلی در بخش صدای هوشمند مربوط به همکاری با سازندگان سخت افزار است. در کنار فروش اسپیکرها، بایدو به لطف پلتفرم متن باز ماشین‌های خودران «آپولو» به دنبال افزایش سهم خود در دنیای خودرو است. در مقابل شیائومی به دنبال افزایش سهم خود با استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیاء است.

بایدو در زمینه هوش مصنوعی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و توانسته افراد تاثیرگذار زیادی مانند «Andrew Ng» و «Lu Qi» را جذب کند. این کمپانی در زمینه تبلیغات با مالک تیک تاک یعنی بایت دنس نیز رقابت سنگینی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    فقط کپی

مطالب پیشنهادی