ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از کروم کست جدید با ریموت کنترل و پلتفرم «گوگل تی‌وی»

گوگل در رویداد  «Launch Night In»، از آخرین نسخه «کروم کست» خود رونمایی کرد که با پلتفرم «گوگل تی‌وی»، ریموت کنترل و پشتیبانی از دستیار هوشمند همراه شده است. هفت سال قبل گوگل، نخستین کروم ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۸

گوگل در رویداد  «Launch Night In»، از آخرین نسخه «کروم کست» خود رونمایی کرد که با پلتفرم «گوگل تی‌وی»، ریموت کنترل و پشتیبانی از دستیار هوشمند همراه شده است.

هفت سال قبل گوگل، نخستین کروم کست خود را معرفی کرد و از آن سال به بعد شاهد عرضه نسخه‌های جدیدتری از آن هستیم. امسال نسخه جدید کروم کست، بزرگترین به روز رسانی خود را در طی تمام این سال‌ها دریافت کرده و از سیستم عامل گوگل تی‌وی پشتیبانی‌ می‌کند. کروم کست جدید همچنین مجهز به ریموت کنترلی است که با بهره‌مندی از میکروفون داخلی برای دسترسی به دستیار هوشمند عرضه می‌شود.

گوگل تی‌وی در اصل یک لایه رابط کاربری است که روی سیستم عامل کروم کست جدید،‌ یعنی اندروید تی‌وی کار می‌کند. رابط کاربری گوگل تی‌وی شباهت زیادی با رابط کاربری آمازون فایر تی‌وی دارد و کمتر به رایط اپل تی‌وی یا روکو شبیه است. علاوه بر این با یوتوب تی‌وی یکپارچه شده است. به گفته گوگل دیگر سرویس‌های پخش زنده تلویزیونی هم می‌توانند از طریق API مشابه، به تب Live دسترسی داشته باشند. البته ظاهرا گوگل تی‌وی هنوز از اپل تی‌وی پشتیبانی نمی‌کند.

گوگل، محصول جدید را «بهترین کروم کست» خود لقب داده است. از نظر ظاهری کروم کست جدید با ظاهری بیضی شکل، شباهت زیادی به «کروم کست الترا 2016» دارد و زبان طراحی آن شبیه به جدیدترین اسپیکرهای نست مینی گوگل است.

کلیدهای مختلفی روی ریموت کنترل وجود دارد ولی از بین همه آنها دستیار هوشمند بیش از بقیه به چشم می‌آید. کاربران می‌توانند به راحتی از دستیار هوشمند بخواهند تا موسیقی مورد نظرشان را از طریق اسپاتیفای پخش کند یا درخواست پخش استریم خاصی را به دستیار هوشمند بدهند.

با توجه به اینکه سرویس‌های یوتیوب و نتفلیکس در بین کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است، ریموت کنترل کروم کست مجهز به دکمه‌های اختصاصی یوتیوب و نتفلیکس نیز هست.

کروم کست جدید با بهره‌مندی از پردازنده‌ای با قدرت مطلوب و رابط کاربری جدید، از ویدیوهای 4K HDR با نرخ 60 فریم در ثانیه و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. نسخه جدید کروم کست با قیمت 49.99 دلار از طریق برخی خرده‌ فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی