ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی هونگ‌چی E-HS9؛ کپی برقی زشت از رولزرویس کالینان

برند چینی و لوکس هونگ‌چی (Hongqi) از نمایشگاه خودروی پکن امسال نهایت بهره‌برداری را کرده و چند محصول جدید را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است. شاسی‌بلند E-HS9 یکی از محصولات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

برند چینی و لوکس هونگ‌چی (Hongqi) از نمایشگاه خودروی پکن امسال نهایت بهره‌برداری را کرده و چند محصول جدید را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است. شاسی‌بلند E-HS9 یکی از محصولات هونگ‎چی است که به مناسبت عرضه به بازار در غرفه کمپانی حضور پیدا کرده است

رولزرویس کولینان

هونگ‌چی E-HS9 در واقع نسخه تولیدی کانسپت E115 که شهریور ماه سال گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد، محسوب می‌شود. این خودرو برای بازار داخلی چین توسعه یافته و در دو مدل پایه و پرفورمنس به فروش خواهد رسید. محصولات این شرکت ذاتا به عنوان لوکس ترین خودروهای ساخت چین شناخته می شوند و دست برقضا نیز از شابهت عجیبی با محصولات رولزرویس برخوردارند.

کانسپت هونگ‌چی E115

با این وجود برخلاف رولزرویس، مدل پایه از هونگ‌چی E-HS9 نیروی خود را از دو موتور الکتریکی دریافت می‌کند. موتور نصب شده روی محور جلو 215 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد، موتور موجود روی محور عقب هم از مشخصاتی مشابه برخوردار است. اما در مدل پرفورمنس موتور محور عقب قوی‌تر بوده و تقریبا 330 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نمونه تولید انبوه

درباره ظرفیت باتری به کار برده شده در این مدل‌ها اطلاعاتی رسمی در دست نیست، ولی به گفته هونگ‌چی، مدل پایه E-HS9 با شارژ کامل توانایی پیمایش مسافت 286 مایلی (معادل 460 کیلومتر) را دارد. این رقم برای مدل قوی‌تر پرفورمنس 317 مایل (معادل 510 کیلومتر) اعلام شده است. هونگ‌چی ادعا می‌کند این نسخه در زمانی کمتر از 4 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

برخی منابع ظرفیت باتری E-HS9 را 92 کیلووات ساعت تخمین می‌زنند

با 5,209 میلی ‌متر طول، 2,010 میلی متر عرض و 1,731 میلی متر ارتفاع، هونگ‌چی E-HS9 ابعادی مشابه با ب‌ام‌و X7 دارد. اما اگر بخواهیم مقایسه دقیق‌تری داشته باشیم، باید بگوییم شاسی‌بلند لوکس چینی 58 میلی متر طویل‌تر، 10 میلی متر باریک‌تر و 74 میلی متر کم ارتفاع‌تر از همتای مونیخی خود (بی ام و ایکس 7) است؛ ضمن اینکه فاصله محوری آن نیز علی‌رقم طول کلی بیشتر، 5 میلی متر کوتاه‌تر است.

از لحاظ طراحی ظاهری، هونگ‌چی E-HS9 با توجه به ویژگی‌هایی چون جلوپنجره بسیار بزرگ، چراغ‌های LED باریک، خطوط داینامیک جانبی و نمای عقب نسبتا شلوغ کاراکتری شاخص و متمایز دارد، هر چند ممکن است در نمای روبرو برخی آن را به محصولات رولزرویس تشبیه کنند.

در داخل کابین از سه نمایشگر دیجیتال برای ارائه اطلاعات یا کنترل سیستم‌های مختلف استفاده شده است. بهره‌گیری گسترده از چرم، چوب و قطعات آلومینیومی نیز سبب شده هونگ‌چی E-HS9 فضای لوکسی را به مشتریان خود ارائه کند.

بر اساس شنیده‌ها، قیمت مدل پایه هونگ‌چی E-HS9 از 550 هزار یوان شروع شده و تا 750 هزار یوان برای مدل پرفورمنس فراتر خواهد رفت. این ارقام با نرخ روز ارز معادل تقریبا 80 و 110 هزار دلار آمریکا می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    خاک بر سر رولز رویس که شکایت نمیکنه ازشون

  • محسن
    محسن | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    از بس ما ایرانیها به خودمون ظلم کردیم و رفتیم بی کیفیت ترین محصولات چین رو برای خودمون اوردیم که وقتی حرف از چین میشه مسخره میکنیم.
    همین محصولات چینی مثل چری دارن توو بازار امریکا هم میفروشن.

    • expire expre
      expire expre | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

      بی کیفیت ترین محصولات رو نیاوردیم جنس درجه یکشون رو به ما نمیدن

      • afg
        afg | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

        میدن نمیارین

  • mohamed bahari
    mohamed bahari | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    واقعا کجاش زشت بود؟

  • محسن
    محسن | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    نمیشه اسم کپی رووش گذاشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی