ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هوپیوم ماشینا هیدروژنی با برد 1000 کیلومتر معرفی شد

شرکت فرانسوی و نوپای «هوپیوم» (Hopium) که توسط «الیویر لمبارد» راننده اسبق مسابقات اتومبیلرانی تاسیس شده، از یک خودروی هیدروژنی خاص با نام «ماشینا» (Māchina) پرده‌برداری کرد. این سدان سبز زیبا قصد دارد به نخستین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

شرکت فرانسوی و نوپای «هوپیوم» (Hopium) که توسط «الیویر لمبارد» راننده اسبق مسابقات اتومبیلرانی تاسیس شده، از یک خودروی هیدروژنی خاص با نام «ماشینا» (Māchina) پرده‌برداری کرد. این سدان سبز زیبا قصد دارد به نخستین اتومبیل لوکس هیدروژنی جهان تبدیل شود.

ماشینا با عبارت «دستاورد تکنولوژیک واقعی» توصیف می‌شود. از لحاظ نمای ظاهری این خودروی جدید فرانسوی طراحی شاخص و جذابی دارد. گرافیک منحصر بفرد چراغ‌های اصلی، پوزه کشیده و طرح مشبک جلو پنجره از جمله ویژگی‌های ماشینا در نمای روبرو هستند.

خودروی هیدروژنی هوپیوم ماشینا

در نمای جانبی این رینگ‌های بزرگ و آیرودینامیک هوپیوم ماشینا هستند که خودنمایی می‌کنند. گلگیرهای پف کرده، قوس زیبای سقف، دستگیرهای در مخفی‌شونده و دوربین‌های جانبی از خصوصیات قابل ذکر ماشینا در این نما به شمار می‌روند.

درب کوتاه صندوق عقب با لبه برآمده و شکاف حاضر در پشت گلگیرها را می‌توان شاخص‌ترین ویژگی‌های ماشینا در نمای پشت دانست. این شکاف احتمالا به خاطر جلوگیری از گیر افتادن جریان هوا در داخل گلگیرها و بهبود ایرودینامیک طراحی شده است. چراغ‌های Y شکل و طرح مشبک سپر عقب برگرفته از سپر جلو، تکمیل‌کننده زیبایی ماشینا در نمای عقب هستند.

درباره فضای داخلی و مشخصات فنی تصاویر یا اطلاعات چندانی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته و شرکت هوپیوم تنها به مواردی مثل قدرت 493 اسب بخاری پیشرانه و برد 621 مایلی (1000 کیلومتر) ماشینا بسنده کرده است. با توجه به هیدروژنی بودن پیشرانه، فرانسوی‌ها زمان لازم برای سوخت‌گیری را تنها سه دقیقه تخمین زده‌اند.

هوپیوم در کنار عدم آلایندگی، روی فاکتورهای دیگری مثل عملکرد، قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته، ایمنی و ارگونومی بسیار مانور می‌دهد. این کمپانی تاکید کرده فضای داخلی ماشینا طراحی اسپرتی داشته و به شکلی بی‌نظیر لوکس خواهد بود.

بر اساس جدول زمانبندی، اولین پروتوتایپ ماشینا امسال عرضه خواهد شد، تولید انبوه نسخه خیابانی هم برای سال 2026 برنامه‌ریزی شده است. به گفته هوپیوم، این خودروی پاک در فرانسه تولید شده و در بازارهای مهمی چون چین، اروپا، ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

گفتنی است هوپیوم در حقیقت شاخه خودروسازی کمپانی هیدروژن موتیو (Hydrogen Motive Company) محسوب می‌شود. این کمپانی اوایل امسال توسط آقای لمبارد پایه‌گذاری شده و می‌خواهد در زمینه تکنولوژی‌های هیدروژنی به یک پیشتاز تبدیل شود. تاسیس برند هوپیوم و توسعه ماشینا، نخستین گام کمپانی هیدروژن موتیو در این راستا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ezio_71
    ezio_71 | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    شیکه

مطالب پیشنهادی