ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 250؛ مبارز چابک در خیابان‌های ایران

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 250 یکی از تولیدات قدیمی شرکت ژاپنی کاوازاکی به شمار می‌رود که حدود ۳۴ سال از عمر آن سپری شده و در حال حاضر نیز جزو محبوب‌ترین مدل‌های اسپرت شرکت مذکور محسوب ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 250 یکی از تولیدات قدیمی شرکت ژاپنی کاوازاکی به شمار می‌رود که حدود ۳۴ سال از عمر آن سپری شده و در حال حاضر نیز جزو محبوب‌ترین مدل‌های اسپرت شرکت مذکور محسوب می‌شود.

طی سال‌های اخیر نیز شرکت کاوازاکی نسخه جدید نینجا 250 را با شمایلی اسپرت‎تر و طراحی ظاهری جوان پسندتر در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 به نمایش گذاشت و آن را در قالب مدل ۲۰۱۸ به بازارهای مختلف معرفی کرد که نمونه‌هایی از آن نیز وارد بازار کشورمان شدند.

در ادامه مطلب به بررسی کاوازاکی نینجا 250 که توسط شرکت کویر موتور وارد بازار ایران شده خواهیم پرداخت و آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. لطفا با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی ظاهری موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 250

در بحث طراحی ظاهری کاوازاکی نینجا 250 مدل 2018 می‌توان به شمایل اسپرت‌ و مهیج‌تر این موتورسیکلت در عین رعایت اصول طراحی آیرودینامیک‌ اشاره کرد؛ به خصوص طرح چراغ‌های جلو و به طور کلی کاسه چراغ از زوایای تیزتر با اشکال هندسی تهاجمی‌تر بهره برده و ضمن شکافتن بهتر توده هوای مقابل، به‌خوبی ذات اسپرت و جوان‌پسند این محصول را به رخ می‌کشد.

استفاده از فلاپ‌های جذاب‌ و بزرگتر که بخش زیادی از قسمت جلو را به سبک موتورهای ریس پوشانده، نمایی بسیار خوشایند و چشم نواز را برای این نینجای ژاپنی رقم زده است. حالت برجسته، سه بعدی و حجیم باک نیز موجب تعادل بهتر و نشیمن راحت‌تر راکب روی صندلی خواهد شد. با این حال صندلی سرنشین کمی کوچک بوده و چندان راحت به نظر نمی‌رسد.

از سوی دیگر طراحی شیوای منبع اگزوز به صورت مشکی با حفاظ کرومی نیز موجب شده تا نمای جانبی موتورسیکلت اسپرت نینجا 250 بیش از پیش مورد پسند قرار گیرد. شرکت کویر موتور ادعا کرده که شاسی مدل جدید نینجا ۲۵۰ نسبت به قبل از استحکام بیشتری بهره برده و وزن آن کمتر شده است.

طرح آینه‌ها و دستگیره ترک نشین نیز با مدل پیشین تفاوت پیدا کرده و جذابیت بیشتری برای مدل ۲۰۱۸ رقم زده است. کیلومتر شمار این موتورسیکلت از نوع ترکیبی دیجیتال و آنالوگ بوده و طراحی آن به طور کامل دستخوش تغییر شده تا نمایی جذابتر با خوانایی بهتر را در برابر راکب پدید آورده باشد. هر چند که هنوز هم در نور مستقیم میزان خوانایی آن اندکی کاهش می‌یابد.

از جمله دیگر تغییرات نینجا 250 جدید نسبت به مدل‌های پیشین می‌توان به سبک طراحی جدید، رینگ‌های پنج پره باریک، تغییر فرم کاسه چراغ، حالت آیرودینامیک‌تر بدنه و ارتفاع پایین‌تر شاسی اشاره کرد؛ ورودی‌های هوا روی فلاپ نیز دستخوش تغییر شده‌اند تا از لحاظ آیرودینامیک عملکرد بهتری داشته باشند.

همچنین یک فرمان دو تکه جدید با طراحی حرفه‌ای، استحکام بیشتر و فرمان‌پذیری بهتر در مدل جدید نینجا ۲۵۰ به خدمت گرفته شده تا دینامیک سواری این محصول بهتر از گذشته شود.

در مجموع باید عنوان داشت که ظاهر موتورسیکلت نینجا 250 ویژه در مدل‌ جدید بسیار جذاب، اسپرت و مطابق با اصول آیرودینامیک طراحی شده و به راحتی می‌تواند رضایت مشتریان سخت پسند به ویژه جوانان اسپرت‌باز ایرانی را نسبت به خود جلب سازد.

کاوازاکی نینجا 250

مشخصات فنی کاوازاکی نینجا 250

نینجا 250 جدید از لحاظ پیشرانه نیز به خوبی تقویت شده و نسبت به مدل پیشین دستخوش تغییراتی گردیده که از جمله می‌توان به تغییر ارتفاع انجین و انتقال نقطه ثقل آن به قسمت جلو تحت زاویه ۲۰ درجه متمایل به پایین اشاره کرد. بازبینی طراحی محفظه روغن و مسیر لوله اگزوز که باعث کاهش وزن موتور شده و همچنین سیستم خنک کننده جدید بعلاوه تغییر وضعیت درپوش موتور و استفاده از پمپ آب متفاوت، در زمره دیگر تحولات صورت گرفته در بحث فنی نسخه جدید نینجا 250 به شمار می‌روند.

پیشرانه نینجا 250 از نوع دو سیلندر چهار زمانه و 8 سوپاپ با دو میل بادامک است. سیلندرهای این انجین برابر با 249 سی سی حجم داشته و حداکثر قدرت آن به 39 اسب بخار در 12500 دور در دقیقه می‌رسد. هم‌چنین بیشینه گشتاور حاصل از این انجین نیز 23.5 نیوتن متر اعلام شده است.

شتاب ۰ تا ۶۰ این موتورسیکلت ۱۶۷ کیلوگرمی معادل ۲.۹ ثانیه بوده و شتاب صفر تا صد آن ۶.۷ ثانیه ارزیابی شده است. همچنین نیروی حاصل از انجین موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 250 جدید توسط یک گیربکس شش سرعته، کلاچ چندصفحه‌ای کمکی لغزشی و زنجیر به سمت چرخ عقب ارسال می‌شود.

استارتر این موتورسیکلت از نوع الکتریکی بوده و سیستم آب خنک جدید با کارایی بهتر وظیفه خنک نگه‌داشتن موتور را بر عهده دارد. همچنین سیستم سوخت‌رسانی نیز از نوع انژکتور الکترونیک بوده و با سطح استاندارد آلایندگی یورو ۴ عرضه می‌شود.

حجم باک سوخت نینجا 250 مدل 2018 برابر با 14 لیتر است که نسبت به مدل پیشین کاهش یافته و میزان مصرف سوخت آن نیز 3.13 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود. کمک فنرهای جلو از نوع هیدرولیک تلسکوپی بوده و در بخش عقب از دوشاخ با شوک گازی بهره گرفته شده است که نسبت به قبل سواری راحت‌تری را ارائه می‌دهد.

کاوازاکی نینجا 250

دینامیک سواری کاوازاکی نینجا 250

همان‌طور که مسلم است نینجا 250 به دلیل استفاده از پیشرانه پرقدرت‌، ارتفاع کمتر و همچنین وزن سبک تر، نسبت به مدل پیشین چالاکی بیشتری داشته و تعادل بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. البته به دلیل چابکی فراوان، راکبان نینجا باید مراقب باشند که زمین نخورند.

همچنین سطح کیفی سواری و عملکرد سیستم تعلیق در حفظ پایداری خودرو نسبتا نرم و راحت و مناسب ارزیابی می‌شود. لازم به ذکر است که شما با این موتورسیکلت می‌توانید تا کمتر از 170 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرید که برای یک پیشرانه 250 سی سی رقم بسیار مناسبی برآورد می‌شود.

نینجا 250

عملکرد سیستم کلاچ و جعبه دنده نیز نسبت به قبل بسیار نرم‌تر و خوشایندتر شده و لرزش کمتری را در سیستم فنی به وجود می‌آورد. ضمنا عملکرد مطلوب سیستم ترمز دیسکی با ABS موجب اطمینان خاطر بیشتر راکب جهت توقف موتورسیکلت در سرعت‌های بالا شده و اعتماد به ‌نفس وی را افزایش خواهد داد.

قیمت و شرایط بازار

در حال حاضر مدل‌های صفر کیلومتر کاوازاکی نینجا ۲۵۰ (مدل 99) چیزی در حدود بیشتر از ۲۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. نمونه‌های پیشین این موتورسیکلت نیز در مدل‌های ۹۶ حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و شما می‌توانید انواع کارکرده نینجا 250 را بسته به شرایط و نوع مدل با کمتر و یا بیشتر از این قیمت در بازار بیابید.

در مجموع باید عنوان داشت که نینجا ۲۵۰ به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت به خوبی می‌تواند نیازهای مشتریان جوان را برآورده ساخته و از لحاظ عملکردی حس و هیجان مناسبی را به ایشان منتقل سازد. با این حال هزینه تعمیرات بالا و گران بودن قیمت آن سبب می‌شود تا افراد کمتری به دنبال نصاحب یک نینجا باشند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    خداوکیلی کسی مغز خر خورده ۲۵۰ میلیون پول پای موتور پلاک بده

مطالب پیشنهادی