ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد اپ استور اپل تقریبا ۲ برابر گوگل پلی در فصل سوم ۲۰۲۰ بود

کاربران بیش از گذشته در حال استفاده از اپ‌های موبایل هستند و بیشتر برای آن‌ها هزینه می‌کنند. اپ استور در زمینه درآمد حکمرانی می‌کند، اما بیشترین تعداد دانلود مربوط به گوگل پلی استور می‌شود. طبق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

کاربران بیش از گذشته در حال استفاده از اپ‌های موبایل هستند و بیشتر برای آن‌ها هزینه می‌کنند. اپ استور در زمینه درآمد حکمرانی می‌کند، اما بیشترین تعداد دانلود مربوط به گوگل پلی استور می‌شود.

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی SensorTower، کاربران در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ تا ۳۶.۵ میلیارد بار اپ روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند و درآمد اپ استور و گوگل پلی استور به ۲۹.۳ میلیارد دلار رسیده که رشد چشمگیری را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته از خود نشان می‌دهد. در مقایسه با سال گذشته میلادی، تعداد نصب اپ‌ها ۲۳ درصد و درآمد آن‌ها ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

اپ‌های موبایل

فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور با افزایش درآمد خود نسبت به سال گذشته میلادی مواجه شده‌اند، با این حال درآمد اپ استور نزدیک به دو برابر فروشگاه اپ گوگل بوده است. با وجود چنین موضوعی، میزان دانلود اپ‌ها در پلی استور بسیار بالاتر بوده که با توجه سهم ۷۴.۵ درصدی سیستم عامل اندروید در بازار جهانی، منطقی به نظر می‌رسد. سهم iOS در بازار برابر ۲۵ درصد است.

اپ‌های موبایل

بازی‌های موبایل بیشترین درآمد را در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ برای فروشگاه‌ها ایجاد کرده بودند و این روند در سه ماهه سوم نیز ادامه داشته و با رشد ۲۶.۷ درصدی به ۲۰.۹ میلیارد دلار رسیده است. بیش از نیمی از این درآمد مربوط به کاربران iOS می‌شود که ۱۲.۴ میلیارد دلار درون بازی‌ها هزینه کرده‌اند.

اپ‌های موبایل

تیک تاک در سه ماهه سوم سال پردانلودترین اپ در هر دو فروشگاه بوده و توانسته بیشترین رشد را در بخش غیر از بازی‌ها به خود اختصاص دهد. علاوه بر تیک تاک، اپ دیزنی پلاس نیز با افزایش محبوبیت بالایی مواجه شده است. طبق پیش‌بینی SensorTower، در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ به علت ادامه شیوع ویروس کرونا شاهد ترندهای جدیدی خواهیم بود که برای مثال می‌توان به افزایش محبوبیت اپ‌های موبایل خرید مواد غذایی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی