ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشگاه علوم پزشکی کردستان بهترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی 2021 تایمز

سیستم رتبه بندی دانشگاه‌‌ها و موسسه‌های آموزش عالی تایمز یا به اختصار «THEWUR»، یکی از مشهورترین و البته قدیمی‌ترین نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دنیا است. این سیستم نخستین بار در سال 2004 با همکاری تایمز ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۳

سیستم رتبه بندی دانشگاه‌‌ها و موسسه‌های آموزش عالی تایمز یا به اختصار «THEWUR»، یکی از مشهورترین و البته قدیمی‌ترین نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دنیا است.

این سیستم نخستین بار در سال 2004 با همکاری تایمز و کیواس منتشر شد. در سال ۲۰۱۰ روش‌ جدیدی برای رتبه‌بندی ارائه شد و در سال ۲۰۱۱ نیز مجددا روش رتبه بندی دستخوش تغییراتی قرار گرفت.

در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سیزده شاخص در پنج گروه کلی در نظر گرفته می‌شود که شامل فضای آموزشی (۳۰ درصد از کل نمره)، امتیاز پژوهشی شامل حجم، درآمد وشهرت (۳۰ درصد از کل نمره)، استنادها و تأثیر پژوهشی (۳۰ درصد از کل نمره)، درآمد صنعتی و نوآوری (۲٫۵ درصد کل نمره)، وجه بین‌المللی از جمله نیروی انسانی، دانشجویان و پژوهش (۷٫۵ درصد از کل نمره) می‌شود.

در رتبه بندی دانشگاه‌های تایمز 2021، رتبه اول به دانشگاه آکسفورد و رتبه دوم به دانشگاه استنفورد اختصاص پیدا کرده است. دانشگاه‌‌های هاروارد، موسسه فناوری کالیفرنیا، MIT و کمبریج نیز رتبه‌‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در بین مراکز آموزشی ایران 47 دانشگاه موفق به راهیابی به این فهرست شده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کسب رده‌های بین 301 تا 350 در صدر و دانشگاه نوشیروانی بابل با کسب رده‌های 351 تا 400 در رتبه دوم دانشگاه‌های ایران قرار گرفته است.

در رتبه‌های بعدی دانشگاه صنعتی شریف، امیر کبیر، علوم پزشکی ایران، دانشگاه کاشان، اصفهان، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه شیراز و دانشگاه تبریز قرار گرفته‌اند.

در بخش آموزش، دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب رده‌ها‌ی بین 501-600 در صدر و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با کسب رده‌های بین 601 تا 800 در رتبه دوم در این گروه قرار گرفته است.

در بخش درآمد صنعتی و همچنین بخش پژوهش‌ها، دانشگاه شریف با کسب رتبه‌های بین 401 تا 500 در صدر و دانشگاه علم و فناوری ایران با کسب رده‌های بین 501 تا 600 در رتبه دوم قرار دارد.

در بخش عملکرد بین المللی دانشگاه تبریز با کسب رده‌های بین 601 تا 800 در رتبه اول و دانشگاه اصفهان نیز با کسب رده‌های 601 تا 800 در رتبه دوم قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی