ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا ۹۲ سایت مرتبط با ایران را مسدود کرد

«وزارت دادگستری ایالات متحده» با انتشار بیانیه‌ای از مسدود شدن ۹۲ سایت خبر داد که توسط ایران مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی شد اغلب این سایت‌‌ها برای نشر پروپاگندای دولت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۱

«وزارت دادگستری ایالات متحده» با انتشار بیانیه‌ای از مسدود شدن ۹۲ سایت خبر داد که توسط ایران مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی شد اغلب این سایت‌‌ها برای نشر پروپاگندای دولت ایران به کار رفته و ۴ سایت نیز به عنوان پایگاه خبری برای سپاه فعالیت داشته‌اند. بر این اساس از میان سایت‌های مسدود شده ۸۸ مورد در قالب سایت‌های محلی به نشر اطلاعات نادرست در خاورمیانه، اروپا و آسیای شرقی مشغول بوده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است ۴ سایت دیگر هم که با آدرس‌های newsstand7.com، usjournal.net ،usjournal.us و twtoday.net به عنوان رسانه خبری فعال بوده‌اند، در واقع توسط سپاه پاسداران و در راستای اثرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی واشنگتن طراحی شده‌اند.

راهنمای سایت‌های کاربردی ایرانی در زمان قطع اینترنت بین الملل

هرچند دامنه این سایت‌ها متعلق به شرکت‌های آمریکایی بوده و توسط آنها اداره می شد اما به گفته وزارتخانه مذکور از آنجا که متعلق به ایران هستند فعالیت آنها نقض تحریم‌ها و تخطی از «قانون ثبت کارگزاران خارجی» (FARA) محسوب می‌شوند که بر اساس آن کارگزاران خارجی باید به طور صریح وضعیت خود را اعلام کنند تا دولت و شهروندان آمریکا از منابع اطلاعاتی و هویت آنها مطلع شوند. «جان دمرز» دستیار وزیر دادگستری درباره مسدود شدن این دامنه‌ها گفت:

«سازمان‌های ناشر اخبار جعلی به ابزار جدید دروغ‌پراکنی کشورهای اقتدارگرا در راستای تضعیف دموکراسی ما تبدیل شده‌اند. از هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از سوءاستفاده دولت ایران از شرکت‌ها و رسانه‌های اجتماعی آمریکایی به منظور نشر مخفیانه پروپاگاندا و اثرگذاری بر مردم آمریکا استفاده خواهیم کرد.»

«جان بنت»، از ماموران ویژه پلیس فدرال آمریکا نیز تاکید کرده سایت‌‌های مذکور ابتدا با ارائه اطلاعاتی از سوی گوگل شناسایی شده‌اند و در ادامه توییتر و فیسبوک هم به مقامات کمک کرده‌اند. وی با اشاره به مزایایی چنین همکاری‌هایی میان FBI و شبکه‌های اجتماعی، از تداوم آن در آینده خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • digiato-2019
    digiato-2019 | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    آخی دم خنگ شد جیگرم حال اومد آفرین تا اینها باشن سایت ها رو ف ی لتر و مسدود نکنن .

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۱۸ مهر ۱۳۹۹

    بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر
    دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
    طعم فیلتر رو بکشید خخخ

  • jim kabir
    jim kabir | ۱۸ مهر ۱۳۹۹

    دمش گرم هرکی این دستور رو داده

  • molavy
    molavy | ۱۸ مهر ۱۳۹۹

    خیلی خوبه، برای حفظ دموکراسی و آزادی بیان تمام خبرگزاری های چینی و روسی و ایران باید تو آمریکا مسدود بشن، چون همه شون دروغ میگن، ویوا آزادی، ویوا آمریکا، ویوا دموکراسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی