ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده Core i9-10900F
تکنولوژی

اینتل تاریخ عرضه پردازنده‌‌های نسل یازدهم «راکت لیک» را تایید کرد

پردازنده‌های نسل یازدهم «راکت لیک» اینتل تا پایان زمستان سال جاری با پشتیبانی از PCIe 4.0 از راه خواهند رسید که نسبت به PCIe 3.0 پهنای باند بسیار بیشتری دارند. بعید است اینتل این زمانبندی را به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۰

پردازنده‌های نسل یازدهم «راکت لیک» اینتل تا پایان زمستان سال جاری با پشتیبانی از PCIe 4.0 از راه خواهند رسید که نسبت به PCIe 3.0 پهنای باند بسیار بیشتری دارند.

بعید است اینتل این زمانبندی را به صورت تصادفی انتخاب کرده باشد چرا که AMD هم در آستانه معرفی نخستین پردازنده‌های مبتنی بر معماری زن ۳.۰ قرار دارد. این محصولات که برای کامپیوترهای دسکتاپ عرضه می‌شوند، از بیشترین شانس برای به چالش کشیدن سلطه اینتل در بازار برخوردار هستند. از اینرو تاکید اینتل بر معرفی قریب الوقوع چیپ‌هایش یک یادآوری به تولیدکنندگان است که گزینه‌های دیگری هم بجز آنچه AMD معرفی کند، در دسترس قرار خواهد داشت.

هرچند اینتل به صورت دقیق تاریخ معرفی را اعلام نکرده اما به گفته «Videocardz» این پردازنده‌ها در اسفندماه سال جاری از راه خواهند رسید پردازنده‌های راکت لیک احتمالا با مادربوردهای سری ۴۰۰ اینتل سازگاری دارند و کاربران با خرید آنها نیازی به تهیه مادربوردهای جدید نخواهند داشت.

مذاکرات دولت ترامپ با اینتل و TSMC برای انتقال خطوط تولید به آمریکا

هرچند کمپانی آمریکایی این تراشه‌ها را بر پایه لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید می‌کند اما برای ارتقای کارایی برخی بهینه سازی‌های معرفی شده در معماری Willow Cove را به کار خواهد گرفت. این معماری با استفاده از روش‌های مختلفی توانسته چگالی ترانزیستورها و سرعت کلی تراشه را به شکل چشمگیری ارتقا دهد.

سازگاری با استاندارد PCIe 4.0 هم خبر خوب دیگری برای کاربران است چرا که نسبت به نسل فعلی پهنای باند بیشتری دارد. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار می‌توان به گرافیک مجتمع Xe اشاره کرد. پشتیبانی از تاندربولت ۴ و USB4 نیز باعث ارتقای نرخ انتقال ورودی و خروجی خواهد شد.

در بنچمارک‌هایی که از سری راکت لیک S منتشر شده شاهد حضور ۸ هسته و ۱۶ ترد بوده‌ایم. این پردازنده دارای سرعت کلاک پایه ۳.۲ گیگاهرتزی است که تا ۴.۳ گیگاهرتز هم اوج می‌گیرد. پردازشگر گرافیکی مجتمع نیز دارای ۳۲ واحد محاسباتی و فرکانس کلاک ۱.۱۵ گیگاهرتزی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی