ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

داروی کرونا آسترازنکا وارد مرحله آزمایش‌های پیشرفته می‌شود

داروی آنتی‌بادی کرونا شرکت آسترازنکا آخرین مرحله آزمایش‌ها خود را آغاز می‌کند. دولت ایالات متحده آمریکا برای توسعه این دارو ۴۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. دو آزمایش برای بیش از ۶۰۰۰ نفر از چند هفته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

داروی آنتی‌بادی کرونا شرکت آسترازنکا آخرین مرحله آزمایش‌ها خود را آغاز می‌کند. دولت ایالات متحده آمریکا برای توسعه این دارو ۴۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

دو آزمایش برای بیش از ۶۰۰۰ نفر از چند هفته آینده آغاز خواهد شد که هدف از آن، جلوگیری از ابتلا به این بیماری کشنده است. پس از مدتی ۴۰۰۰ فرد بزرگسال دیگر نیز در این آزمایش‌ها از این دارو به عنوان روشی برای درمان استفاده خواهند کرد.

توانایی این دارو برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به مدت یکسال و همچنین امکان درمان این بیماری در آزمایش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آسترازنکا یکی از چندین شرکتی محسوب می‌شود که در حال بررسی «پادتن مونوکلونال» به عنوان راهی برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ و همچنین درمان این بیماری است. این دارو برای افرادی که بدن آن‌ها در برابر واکسن واکنش مناسبی از خود نشان نمی‌دهد، اهمیت بسیار بالایی دارد. ایالات متحده آمریکا در حال حاضر صدها هزار دوز از درمان‌های آزمایشی را ذخیره کرده است.

هفته گذشته دو کمپانی «Eli Lilly and Company» و «Regeneron Pharmaceuticals» از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست مجوز استفاده اضطراری کردند اما هنوز موفق به دریافت این مجوز نشده‌اند. طبق گفته ترامپ، آنتی‌بادی Regeneron کلید اصلی بهبود وضعیت آن در هنگام ابتلا به کرونا بوده است.

آسترازنکا

دیتاهای اولیه نشان می‌دهد که داروهای این دو شرکت در جلوگیری از بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها موثر هستند. دو کمپانی دیگر به نام‌های «GlaxoSmithKline» و «Vir Biotechnology» نیز از هفته گذشته شروع به آزمایش پیشرفته درمان آنتی‌بادی خود کردند.

آسترازنکا تا پایان سال جاری میلادی تا ۱۰۰ هزار دوز از داروی آنتی‌بادی کرونا خود را در اختیار دولت آمریکا قرار می‌دهد و واشنگتن می‌تواند در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱ میلیون دوز دیگر نیز خریداری کند.

ویروس کرونا تبدیل به بزرگترین کنونی بشر شده که در جهان بیش از ۳۷.۷ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان آن نیز از مرز ۱ میلیون نفر فراتر رفته است. در کشورمان نیز بیش از ۵۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۲۹ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۱ مهر ۱۳۹۹

    الان ایران شدیدا به چنین داروهایی نیاز داره. کادر درمانی فرسوده شدن اما مدیران بالارده و میان رده هیچ کاری برای مدیریت بهتر مراکز درمانی و تهیه امکانات مناسب انجام ندادن. برای مقایسه وضعیت وحشتناک آمریکا یا انگلیس رو در اوایل شیوع کورونا بررسی کنید با الان که با وجود تعداد بیماران بیشتر فعلی اما مراکز درمانی مشکلی با رسیدگی به بیماران بیشتر ندارن

مطالب پیشنهادی