ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قیمت مدل پایه از لوسید Air مشخص شد، ارزان‌تر از تسلا مدل S

حدود یک ماه پیش بود که شرکت لوسید موتورز بالاخره پس از مدت‌ها انتظار از نسخه تولیدی سدان Air پرده‌برداری نمود. هنگام رونمایی، این استارتاپ آمریکایی اعلام کرد محصول پر سر و صدای خود را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۹

حدود یک ماه پیش بود که شرکت لوسید موتورز بالاخره پس از مدت‌ها انتظار از نسخه تولیدی سدان Air پرده‌برداری نمود. هنگام رونمایی، این استارتاپ آمریکایی اعلام کرد محصول پر سر و صدای خود را در چهار نسخه استاندارد، تورینگ (Touring)، گرند تورینگ (Grand Touring) و دریم ادیشن (Dream Edition) به فروش خواهد رساند.

در آن مقطع لوسید موتورز قیمت و مشخصات دقیق سه نسخه را در اختیار رسانه‌ها گذاشت و در رابطه با مدل استاندارد تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که قیمت آن زیر 80 هزار دلار خواهد بود. حال این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای به قیمت و مشخصات دقیق مدل استاندارد از Air نیز پرداخته است.

قیمت مدل پایه از لوسید Air

مدل استاندارد یا همان نسخه پایه از لوسید Air نیروی خود را از یک موتور الکتریکی با 480 اسب بخار قدرت دریافت خواهد کرد. البته به گفته سازنده، مشتریان این نسخه خواهند توانست خودروی خود را با دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهند.

برد حرکتی ارزان‌ترین نسخه از لوسید Air مطابق با چرخه EPA برابر با 406 مایل برآورد شده که معادل 653 کیلومتر می‌شود. برای مقایسه بد نیست بدانید مسافت قابل پیمایش نسخه Long Range تسلا مدل S بر اساس همین استاندارد 402 مایل (647 کیلومتر) محاسبه شده است.

لوسید موتورز Air استاندارد را با قیمت 77,400 دلار عرضه خواهد کرد. در صورت احتساب مشوق مالیاتی فدرال 7,500 دلاری، این رقم به 69,900 دلار کاهش پیدا می‌کند.

علاقه‌مندان به پیش‌خرید لوسید Air استاندارد می‌توانند از هم‌اکنون با پرداخت 300 دلار سفارش خود را ثبت کنند. آنطور که اعلام شده این افراد به مدت سه سال از اشتراک رایگان شبکه شارژ الکتریفای امریکا (Electrify America) بهره‌مند خواهند شد.

ویژگی‌های اصلی نسخه 69,900 دلاری لوسید Air شامل مواردی مثل کابین عاری از مواد بدست آمده از حیوانات و نمایشگر بزرگ و عریض 34 اینچی می‌شود، ضمن اینکه امکان سفارش دستیار رانندگی دریم‌درایو (DreamDrive) برای این نسخه وجود دارد.

این دستیار یا به عبارت بهتر سیستم پیشرفته مجموعه‌ای از سامانه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. به گفته لوسید موتورز دریم‌درایو شامل 32 سنسور پیشرفته است که عبارتند از انواع دوربین‌ها، رادارها، سنسورهای اولتراسونیک و لایدار دوربرد و دقیق. این سنسورها در همکاری با نقشه‌های HD ژئوفنس (حصار جغرافیایی) فناوری خودران سطح 2 و 3 را به ارمغان می‌آورند.

شایان ذکر است با احتساب مشوق مالیاتی نسخه تورینگ 87,500 دلار قیمت دارد. نسخه گرند تورینگ که سه ماهه دوم سال آینده راهی بازار خواهد شد، با قیمت 131,500 دلار (با احتساب مشوق مالیاتی) به فروش خواهد رسید. نسخه پرچمدار دریم ادیشن نیز که همزمان با گرند تورینگ عرضه خواهد شد، حامل برچسب قیمتی 161,500 دلار خواهد بود.

ناگفته نماند قیمت نسخه‌های مختلف تسلا مدل S که رقیب مستقیم لوسید Air به حساب می‌آید، بدون در نظر گرفتن مشوق‌های مالیاتی بین 85 الی 119 هزار دلار متغیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alifani1377
    alifani1377 | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    رقابت همیشه برای مصرف کننده خوبه ولی رقابتی بین لوسید و تسلا دیده نمیشه اینکه ماشینی رو که سال 2012 عرضه شده رو با ماشینی که 2021 عرضه میشه خنده داره

    • Patrick
      Patrick | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

      دادا تسلا تقریبا هرسال ابدیت میشه اگه بگیم تسلا مدل اس ساخت 2012 دیگه اون اوووج بی عرضگی شرکت رو باید برسونه که بعد ار 8 سال اون رو بروز نکرده درصورتیکه میدونیم اینطور نیست

مطالب پیشنهادی