ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسخه نهایی لوسید Air معرفی شد؛ قاتل تسلا مدل S با مشخصاتی استثنایی

تقریبا 4 سال پیش بود که استارتاپ لوسید موتورز از مدل اولیه یا همان پروتوتایپ Air رونمایی کرد. حال پس از مدتی نسبتا طولاتی، شاهد معرفی نسخه نهایی این خودروی الکتریکی زیبا و پیشرفته هستیم. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

تقریبا 4 سال پیش بود که استارتاپ لوسید موتورز از مدل اولیه یا همان پروتوتایپ Air رونمایی کرد. حال پس از مدتی نسبتا طولاتی، شاهد معرفی نسخه نهایی این خودروی الکتریکی زیبا و پیشرفته هستیم.

معمولا خودروها از زمان طراحی و تولید نمونه‌های اولیه تا رسیدن به خیابان، دچار تغییرات زیادی می‌شوند. اما این امر در رابطه با لوسید Air اصلا صادق نیست، زیرا اولین نکته‌ای که در برخورد با نسخه نهایی Air جلب توجه می‌کند، دست نخورده باقی ماندن طراحی بیرونی است.

از نظر طراحی بیرونی به جرات می‌توان لوسید Air را خودرویی به شدت جذاب و دلربا توصیف کرد. اگر چه در بدنه این خودرو از پیچیدگی‌ها، خطوط تیز یا حجم‌های اغراق‌آمیز خبری نیست، ولی طراحان موفق به خلق پیکره‌ای زیبا برای این اتومبیل سبز شده‌اند. دِرک ینکینز (Derek Jenkins) معاون ارشد دپارتمان طراحی لوسید موتورز نسبت‌های موجود در بدنه Air را کاملا منحصر بفرد دانسته و این خودرو را متفاوت از سایر سدان‌های لوکس سنتی عنوان کرده است.

در داخل کابین نیز نسخه نهایی لوسید Air کاملا به پروتوتایپ معرفی شده در دسامبر 2016 وفادار باقی مانده است. در این بخش فضای بسیار گسترده و طراحی مدرن حرف اول را می‌زند.

شرکت لوسید برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده از یک نمایش بزرگ 34 اینچی در پشت فرمان دو شاخته و D شکل Air استفاده کرده است. این نمایشگر ایستاده و منحنی تا قسمت میانی داشبورد امتداد یافته و رزولوشنی برابر با 5K دارد.

علاوه‌بر این نمایشگر عریض، لوسید Air از یک نمایشگر بزرگ دیگر برای سیستم اینفوتینمنت سود می‌برد که از طریق آن می‌توان بیشتر امکانات خودرو را مدیریت کرد. این نمایشگر در قسمت میانی داشبورد نصب شده و از آن با عنوان پایلوت پنل (Pilot Panel) یاد می‌شود. جالب آنکه این نمایشگر به صورت کشویی طراحی شده و در مواقع عدم استفاده، درون داشبورد مخفی می‌گردد.

با مخفی شدن پایلوت پنل، راننده به یک محفظه نسبتا بزرگ برای قرار دادن وسایل مختلف دسترسی پیدا می‌کند

در حالت استاندارد لوسید Air توانایی حمل سه سرنشین بزرگسال در ردیف عقب را دارد، اما در آینده خریداران خواهند توانست دو صندلی تشریفاتی با قابلیت خم شدن تا 55 درجه را سفارش دهند. از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر کابین Air باید به حضور آمازون الکسا و پشتیبانی از آپدیت‌های از راه دور اشاره کرد.

شیشه جلوی لوسید Air همانند تسلا مدل X تا سقف ادامه پیدا کرده، فضای بالای سر سرنشینان عقب هم از شیشه ساخته شده، به همین خاطر کابین این خودرو همواره در نور غرق می‌شود

همانطور که از قبل نیز مشخص شده بود، انرژی‌بخش نسخه نهایی لوسید Air پک باتری 113 کیلووات ساعتی است. این پک دو موتور الکتریکی را که در نسخه‌های مختلف قدرت متفاوتی دارند، تغذیه می‌کند. Air در چهار نسخه استاندارد، تورینگ (Touring)، گرند تورینگ (Grand Touring) و دریم ادیشن (Dream Edition) به فروش خواهد رسید.

پیشرانه نسخه دریم ادیشن که در واقع پرچمدار خانواده خود محسوب می‌شود، 1080 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نسخه برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت نیازمند فقط و فقط 2.5 ثانیه بوده و قادر است نهایت سرعت 168 مایل (270 کیلومتر) در ساعت را ثبت کند. این نسخه چندی پیش توانست مسیر یک چهارم مایل را در زمان 9.9 ثانیه و با سرعت 144 مایل (231.7 کیلومتر) در ساعت پشت سر بگذارد که در نوع خود رکوردی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود.

شرکت لوسید ادعا می‌کند Air دریم ادیشن در صورت شارژ کامل، با رینگ‌های 21 اینچی AeroDream تا 465 مایل (748 کیلومتر) و با رینگ‌های 19 اینچی AeroRange تا 503 مایل (809 کیلومتر) مسافت را طی می‌کند.

دو موتور الکتریکی در نسخه گرند تورینگ قدرتی برابر با 800 اسب بخار تولید می‌کنند. شتاب صفر تا 60 مایل این نسخه 3 ثانیه و رکورد یک چهارم مایل آن 10.8 ثانیه با نهایت سرعت 133 مایل (214 کیلومتر) اعلام شده است.

لوسید Air نسخه گرند تورینگ در زمینه مسافت قابل پیمایش بی‌رقیب است. به گفته سازنده این نسخه با رینگ‌های 19 اینچی AeroRange و تایر اختصاصی 517 مایل (832 کیلومتر) مسافت را می‌پیماید. برای مقایسه بد نیست بدانید بهینه‌ترین نسخه تسلا مدل S تا 650 کیلومتر مسافت را با شارژ کامل طی می‌کند.

پیتر رالینسون مدیرعامل لوسید موتورز: خودروی ما برای پیمایش مسیری معین 17 درصد انرژی کمتری در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب مصرف می‌کند

پیشرانه لوسید Air تورینگ 620 اسب بخار قدرت دارد. این نسخه صفر تا 60 مایل را در زمان 3.2 ثانیه محقق نموده و می‌تواند رکورد 11.4 ثانیه با حداکثر سرعت 123 مایل (197.9 کیلومتر) در ساعت را در مسیر یک چهارم مایل از خود بر جای بگذارد. بر اساس استاندارد EPA این نسخه در صورت تجهیز به رینگ‌های 19 اینچی AeroRange و پکیج تایر تا 406 مایل (653 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی می‌کند.

در رابطه با مشخصات فنی مدل استاندارد Air فعلا جزئیاتی منتشر نشده و برای آگاهی از آنها باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی شرکت لوسید موتورز ماند.

تمامی نسخه‌های مختلف لوسید Air از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و در صورت اتصال به شبکه شارژ سریع DC، به ازای هر دقیقه انرژی لازم برای پیمودن تا 20 مایل (32 کیلومتر) مسافت در باتری ذخیره می‌شود. چنین نرخی به معنای آن است که تنها با 20 دقیقه شارژ، امکان پیمایش حداقل 300 مایل (482 کیلومتر) مسافت فراهم می‌گردد.

سدان برقی لوسید Air به یک دستیار رانندگی اختصاصی به نام دریم‌درایو (DreamDrive) مجهز شده است. این دستیار یا به عبارت بهتر سیستم پیشرفته مجموعه‌ای از سامانه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. به گفته لوسید موتورز دریم‌درایو شامل 32 سنسور پیشرفته است که عبارتند از انواع دوربین‌ها، رادارها، سنسورهای اولتراسونیک و لایدار دوربرد و دقیق. این سنسورها در همکاری با نقشه‌های HD ژئوفنس (حصار جغرافیایی) فناوری خودران سطح 2 و 3 را به ارمغان می‌آورند.

لوسید Air

سامانه‌های ایمنی لوسید Air عبارتند از دید 360 درجه، پایش و نمایش نقاط کور، جلوگیری از برخورد با خودروهای عبوری از پشت و جلو، تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، ترمز اضطراری خودکار و اخطار کاهش سطح هوشیاری راننده.

و اما قیمت؛ مدل پایه از لوسید Air با پرداخت 72,500 دلار (با احتساب مشوق مالیاتی 7500 دلاری) قابل خرید خواهد بود. این مدل برای عرضه در سال 2022 برنامه‌ریزی شده است. علاقه‌مندان نسخه تورینگ هم باید 87,500 دلار تا زمان عرضه در اواخر سال آینده پس‌انداز کنند.

نسخه گرند تورینگ که سه ماهه دوم سال آینده راهی بازار خواهد شد، 131,500 دلار (با احتساب مشوق مالیاتی) قیمت خواهد داشت. نسخه پرچمدار دریم ادیشن نیز که همزمان با گرند تورینگ به فروش خواهد رسید، نیازمند پرداخت مبلغ 161,500 دلاری است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات کلی نسخه‌های مختلف را به طور خلاصه مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۵ آبان ۱۳۹۹

    به به
    رقیب جدی برای تسلا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی